return to tranceaddict
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 
(Dance)evenementen moeten helft politiekosten betalen

Little Theseus
Ze zouden de evenementen boetes moeten geven per aangifte oid.
Dan gaan de feesten met veel geweld vanzelf weg.

Tim81
quote:
Originally posted by SnuggLe
Eigenlijk is er weinig tot geen politieinzet nodig bij housefeesten!

Het is inderdaad hetzelfde als met het voetbal; die paar slechte verpesten het voor die vele goede!!
Phortje
Lastig probleem, maar is het niet zo dat politieinzet bij dance-evenementen eigenlijk heel erg meevalt vergeleken met voetbal-evenementen? Er loopt al erg veel beveiliging rond op een feest :p
SnuggLe
Net was het op het journaal, en ik vind het wel een lastig punt.

Kijk, wat gezegd wordt is dat als het een commercieel evenement is (voetbal, houseparty oa) is dat de organisator de baten krijgt, en de overheid (en dus de belanstingbetaler) voor de nadelen: de kosten van de politie inzet. Dingen van het koningshuis etc worden niet 'voor de helft' doorberekend.

Maar..... wat nou als de organisatie zelf al heel veel doet om te proberen de veiligheid te garanderen? Hoeveel is genoeg? Ik kan me namelijk in de bovenstaande dingen wel vinden, dat zij ook gewoon voor de lasten op moeten draven en niet de belanstingbetaler, maar dan draait een kleine groep op voor de kosten van een paar gekken (net zoals bij hooligans!). Het zelfreinigend vermogen van zo'n groep hooligans/gabbers wat het ook is, zou dus groter moeten zijn. Want je kan nooit gezeik/rellen/ruzie uitsluiten, ook niet met veel politie....

Lastig punt dus, all2gether.
Creamfields23
Om alles even samen te vatten: Ik zeg kut kabinet!

Er moet weer eens bezuinigd worden bij de overheid volgens mij. Als ze in de media zo trots zijn op de Nederlandse Dance scene als export product mogen "ze" wel een keer in die pot graaien en deze markt ondersteunen.

Man tegen de tijd dat ik de overheid een keer nodig heb voor een uitkering of iets dergelijks. Dan heb ik volgens mij al voor alles zelf betaald en als ik dan daadwerkelijk aan de beurt ben valt er niets meer te halen of is het afgeschaft.

Begrijp me niet verkeerd misschien kijk ik een teikkeltje verder, maar ik vind het wel steeds gekker worden. Die schuift het af op die en die weer op de volgende en uiteindelijk is Jan de harde werker het haasje.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland