return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 
BPM-nördar

Aendy
Här kommer en uppgift till svenska TAs:

Jag har fått i uppgift på skolan att göra ett friskis&svettis program och behöver låtar till det. Och efter som jag är så jäla lat att jag inte orkar och sitta och pulsa låtarna själv och absolut inte tänker röra mig till Britney & co vars bpm går att hitta på nätet behöver jag förslag från TAs som skulle kunna passa ett sådant program. Jag behöver följande:

1 låt på mellan 116-128 bpm
3 låtar på mellan 128-160 bpm
2 låtar på runt 100 bpm
4 låtar på mellan 50-60 bpm (chill)

Låtarna bör vara mellan 2.30 till 4 min långa.
Skulle ni kunna ge mig förslag skulle ni vara guld värda.
SteveTranz4ever
Har inget riktigt bra förslag så där, men kolla in Sylver, dom har gjort en del svängiga wueo trance beats som även tjejerna på friskis skulle gilla. Ett suveränt förslag från mig e att du mixar allt ihop med Mix Meister, hela bra och kul program, man mixar inte i real tid och kan därför slipa fram klock rena mixar, sen kan du ju alltid säga att det var du som mixa allt på vinyl för att impa.

Ha de.. ses...
mindshooter
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Har inget riktigt bra förslag så där, men kolla in Sylver, dom har gjort en del svängiga wueo trance beats som även tjejerna på friskis skulle gilla. Ett suveränt förslag från mig e att du mixar allt ihop med Mix Meister, hela bra och kul program, man mixar inte i real tid och kan därför slipa fram klock rena mixar, sen kan du ju alltid säga att det var du som mixa allt på vinyl för att impa.

Ha de.. ses...

Det enda jobbiga jag upptäckt med det är att du inte kan ändra pitchen när du vill...vilket gör att du måste ha samma hastighet hela mixen igenom om det inte ska bli delays i övergångarna.....
Aendy
Grabbar, grabbar. Uppskattar att ni hjälper mig med program, men nu var det låtar jag var ute efter!
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by mindshooter

Det enda jobbiga jag upptäckt med det är att du inte kan ändra pitchen när du vill...vilket gör att du måste ha samma hastighet hela mixen igenom om det inte ska bli delays i övergångarna.....
Hmm vet inte riktigt vad du menar men jag har inte haft några problem med pitch eller övergångar. Har hållt på en hel del med det så jag har upptäckt dom flesta finnesserna.

Ledsen Aendy att jag går lite offline om man säger så, kolla in min hemsida och se om du hittar nåt kul där, har en massa bra trance, dom e lite olika gammla men alla bra. http://Stefan.Sundheden.com

ses...

ps. båring kväll hemma :p ds.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden