return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 
Maxisinglar

RebeL9
Ja alltså de släpps på singel och rippas. Hmm jag är förvånad över att du aldrig laddat hem en mp3singel :(
finns ju så många bra där ute.
x-dream
quote:
Originally posted by RebeL9
det är ju bara att hitta bra ftpor :D

Det är ju sant som du säger.....Inte så lätt alla gånger att göra det....

Lätt för dig å säga som har tillgång till det....
x-dream
quote:
det är ju bara att hitta bra ftpor :D

Det är ju sant som du säger.....Men det är ju inte alltid så lätt att göra det.....Det är ju lätt för dig att säga som då har tillgång till det....

Eller hur.....
mindshooter
quote:
Ja alltså de släpps på singel och rippas. Hmm jag är förvånad över att du aldrig laddat hem en mp3singel :(
finns ju så många bra där ute.

Fan nu är jag helt lost här......Vad är kriterierna för att det är singel mp3 och inte en vanlig mp3 då? Bara att den är rippad från singel eller?
RebeL9
Mindshooter: alltså jag vet inte vad du har fått för dig men det är inte alls så svårt :)
Låt oss ta itu med det här en gång för alla.
Tänk dig en känd låt som släpps. Först släpps den på vinyl, spelas av alla stora djs och blir framgångsrik. Skivbolaget bestämmer sig då för att släppa den på den breda marknaden genom att släppa den på cd också. Då släpps den på en CDsingel. Och en sådan måste du väl ha sett i en skivbutik. Eftersom trancelåtar oftast remixas flertalet gånger och av flera olika producenter så lägger man med alla olika remixarna på låten också med på singeln.
Då kan tex följande spår ligga på singeln:

Kai Tracid - Life Is Too Short (Video cut)
Kai Tracid - Life Is Too Short (Orchestra mix)
Kai Tracid - Life Is Too Short (Energy mix)
Kai Tracid - Life Is Too Short (RMB remix)
Kai Tracid - Life Is Too Short (Kenji Ogura Vs Melanie Di Tria remix)
Kai Tracid - Life Is Too Short (Thomas P Heckmann Remix)
Kai Tracid - Life Is Too Short (A capella)

Sen så rippar mp3grupperna denna singel och släpper den. Du märker det genast då det står CDM i mappnamnet på singeln

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden