|
|
| benni |
| quote: | Originally posted by Dj_Irish
Nej han är ursprungligen från det gamla härliga östberlin. Var hans familjenamn är taget ifrån har jag ingen som helst aning om. Hans släkt kanske var gamla valloner, precis som vi hade här i Sverige. |
han heter faktiskt Matthias Paul, så att "van Dyk" är nog påhittad |
|
|
| SteveTranz4ever |
Fan så synd att dte inte blir nåt av i år heller... Hade get tmig fan på att ta mig dit förra året och var såklart sugen på ett ev. LP i år...
*suck* :(
Dom får försöka arbeta fram nåt smart sätt att försöka göra lite profit på LP... |
|
|
| CJ InterCity |
| quote: | Originally posted by benni
han heter faktiskt Matthias Paul, så att "van Dyk" är nog påhittad |
men hans fru heter ju Natascha Van Dyk... eller är det också påhittat? :toothless |
|
|
| ScuL |
| jag har läst nånstans att hans familj flyttade till Tyskland (Berlin) för över 200 år tillbaka.. och de ersättade bokstaven IJ med bokstaven Y så det blev lättare för de. Men det borde faktiskt fortfarande vara IJ. :) |
|
|
| CJ InterCity |
| quote: | Originally posted by ScuL
jag har läst nånstans att hans familj flyttade till Tyskland (Berlin) för över 200 år tillbaka.. och de ersättade bokstaven IJ med bokstaven Y så det blev lättare för de. Men det borde faktiskt fortfarande vara IJ. :) |
det är väl upp till dom själva vilket som är rätt? :)
annars kan man ju börja diskutera om hans namn ska uttalas "pal ven dajk" eller "pål fan duk" :p |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|