return to tranceaddict
Pages: 1 [2] 3 
vinylförsäljning?

November
quote:
Originally posted by lacksesepsotygh
okej, ska försöka kasta upp en lista under lördag eller söndag.

Perfekt :)
n0bben
quote:
Originally posted by lacksesepsotygh
eftersom min far och hans bror arbetade som discjockeys under 70-talet och fram till tidigt 90-tal bestämde jag mig nyligt för att gräva lite i hans skivkartonger för att kolla om han hade nåt trevligt i elektronisk musikväg.

jag fann några promo- och retailvinyler av tidig chicago/detroit house/techno, samt stonebridge-, orbital- och paul oakenfold-remixar

min fråga är nu ifall det finns något värde i äldre elektronisk musik (85-95), och var man isåfall bör annonsera. är ebay det bästa sättet? jag lär inte annonsera ut det på blocket och få 100 SEK för alltihop ;/

kan bifoga lista när jag sammanställt allt jag hittat.

hoho, vad coolt.
men är det moralisk försvarsbart att sälja sin farsas gamla tolvor? =)

ett tips är ju att spana in discogs, och se om folk söker efter skivorna. bara o söka efter en tolva, så ser du precis hur många som har och hur många som söker den. där finns en del riktiga entusiaster som kanske betalar hyfsade priser. eftersom det rör sig om gamla grejor som tidig detroittechno coh chicagohouse är det kanske större chans att du får napp här än på ebay, eftersom de riktigt erfarna tenderar att hänga mer på discogs.

annars är nog ebay ett bra alternativ iofs, vad vet jag :p
CJ InterCity
ww.discogs.com är såklart att bra ställe som n0bben påpekade! men där ser man inte vem som är enthusiast och villig nog att spendera en viss summa... men försöka går ju :)

lista gärna så mycket du kan här, kanske någon av oss är intresserad ;)
Laszlo
New Order - Blue monday är jag på jakt efter. Hojta till om du hittar den i samlingen :)
lacksesepsotygh
ska kolla vidare efter new order, laszlo.
har skrivit upp allt som fanns i en vinylback + 7 lådor.
nu är det kanske 15 backar och 40 lådor kvar :D

www.lacksesepsotygh.se/upload/tolvor.xls

kan göra en html-fil senare för dem som saknar office och excel.
en lista med alla 7"-skivor kommer upp senare också.
pris disskuteras för varje enskild skiva. jag kollar upp ungefärvärdet på gemm och musicstack innan jag bestämmer nåt pris.

jag kommer inte att dra en vanlig blocket-grej och sälja allt för 2000 eller liknande ;/

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden