return to tranceaddict
Pages: [1] 2 
OT: Remi - en poetisk liten film

Laszlo
Rotade runt på hårddisken och hittade en film jag och ett par polare gjorde i höstas i en kurs som heter Digital Video här vid Växjö universitet. Vår lärare som har drygt 30-årig bakgrund på SVT tyckte att vi skulle skicka in den till Göteborgs filmfestival i vintras...Vi var för fega för att våga ta tag i saken dessvärre - kanske kan vi ta mod till oss och skicka in den nästa år.

Jag tänkte i alla fall dela med mig av den till er (vet inte varför jag inte gjort det tidigare). Hur som helst är det är en poetisk liten kortfilm på ca. sju minuter. Jag begär inte att ni ska förstå den - den är lite djup :) Men allt som finns med i filmen finns där av en anledning...so pay attention ;)

Ta på mig (107 mb)

Och så får ni gärna kommentera - även om ni inte fattar något :)
jofawe
vackra bilder.. särskillt från sjöpromenaden vid sjukhuset =)

Fast.. jag förstår inte riktigt.. äsch
Iofs.. schackspel.. sjunde inseglet osv.
Det går väl upp för en när man sett den några gånger
P4z!
ska kolla in den!

På tal om filmskapande, jag och 2 kompisar kom vidare med vår film till final i en filmtävling kallad Vårrullen. Första priset är 10 000 kr och ett mentorskap hos Jarowskij, så man är lite spänd :D får se hur det går den 23 april.
Laszlo
quote:
Originally posted by jofawe
vackra bilder.. särskillt från sjöpromenaden vid sjukhuset =)

Fast.. jag förstår inte riktigt.. äsch
Iofs.. schackspel.. sjunde inseglet osv.
Det går väl upp för en när man sett den några gånger

Merci...jag som ljussatt (schackscenerna) och filmat...:) tyvärr hade vi väldigt begränsade resurser (pissdåliga DV-kameror osv), men vi försökte göra det bästa av det...speciellt nöjd var jag med skärpeförflyttningen vid biljardscenerna...det blev "ett par" omtagningar, om man säger så :)

quote:
Originally posted by P4z!
ska kolla in den!

På tal om filmskapande, jag och 2 kompisar kom vidare med vår film till final i en filmtävling kallad Vårrullen. Första priset är 10 000 kr och ett mentorskap hos Jarowskij, så man är lite spänd :D får se hur det går den 23 april.

Oj - lycka till :) Får man se filmen? Jag och min polare (de andra två som var med och gjorde filmen har försvunnit) hoppas på att få en fot in på SVT här i Växjö...filmfotograf är något som jag hade kunnat tänka mig att jobba som...Lycka till med Jarowskij! :)
P4z!
quote:
Originally posted by Laszlo
Oj - lycka till :) Får man se filmen? Jag och min polare (de andra två som var med och gjorde filmen har försvunnit) hoppas på att få en fot in på SVT här i Växjö...filmfotograf är något som jag hade kunnat tänka mig att jobba som...Lycka till med Jarowskij! :)

Tack! Jag kollade på er film och den var mkt mkt bra gjord! Jag gillade "dubbel exponeringen" av kroppen + själen eller vad det nu skulle symbolisera. Ang. vår film så har jag inte en kopia av dvd:n hemma, och om jag hade det så vore det lite svårt att rippa den med tanke på att jag inte har en dvdspelare på min dator heh :) Men den lär nog dyka upp i min dator förr eller senare.

Filmfotograf vore ruskigt kul ja, och skriva filmmanus vore kul det också. Jag har själv planer på att bli stillbildsfotograf, men att filma t.ex. Jean Pierre Jeunet's filmer skulle man inte tacka nej till :)

Du borde skicka in er film till någon filmfestival, en av dem som var med i vår film visade upp en lista med länkar till ca 20 st filmfestivaler bara här i Sverige så det borde ju inte vara några problem.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden