return to tranceaddict
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 
Olika inträdesåldrar för killar och tjejer

SWE_TRANCE
quote:
Originally posted by St_Andrew
Ehm, sa om jag far betala mer for taxi enbart for att jag e man hur fan kan man fa det till att inte vara diskriminerande?!

Förstår tänkandet.
MEN, i just denna fråga tycker jag att "tjejtaxa" är helt riktigt!
Tanken är ju att kvinnor INTE ska behöva gå ensamma hem/åka svarttaxi på nätterna. Jag tyckte att det var ett bra initiativ när svenska taxibolag införde detta. För det är ju ändå så att tjejer löper en större risk att råka ut för något t.ex på väg hem ifrån krogen.

Nu blev ju detta ordentligt OT, jag föreslår att reveal tar och flyttar dessa inlägg till en egen tråd. För ämnet är utan tvekan intressant.
CJ InterCity
quote:
Originally posted by Hauken
Och jag tycker jag har lika stor rätt att ta del av kultur, som t ex förstaklassig musik med DJ tiesto, som en jämngammal hona. Det betyder antingen att man sätter t ex 23 för alla eller 20 för alla.

om det nu verkligen ska vara jämnställt och icke-diskriminerande, måste åldersgränsen ligga på 18. Vad är det för bullsh*t att man blivit myndig, får lov att dricka och röka, men kommer ändå inte in på nattklubbar?? :whip:

sen att kvinnor får åka billigare taxi är inget problem imo, dom löper som sagt mindre risk att hamna i trubbel då. :)
Hauken
Det största bulltet i att man blir "myndig" är att man får supa på krogen, göra värnplikt, man är alltså vid 18 års ålder redo att döda för sitt land. Men inte handla på Systembolaget.

Även vi killar löper mindre risk att hamna i trubbel om vi åker taxi.

Är det bara jag som tror att killar är en majoritet av de offer som kommer till sjukhus och har blivit misshandlade? Det är väl endå vanligare att en kille misshandlar en annan kille framför en tjej? Att slå en tjej är ju fortfarande tabu för dom flesta eller? Fast kanske bara här i norrland vi killar har den hedern kvar ;) :D

Kan väl tycka att t ex ungdomar borde få åka billigare taxi. Dom blir väl oftast misshandlade och våldtagna eller? Ungdomstaxi? Studenttaxi?

Finns säkert några killar här som blivit rånade på vägen hem från krogen. Varför tog ni inte taxi hem? Var det för dyrt...?
SWE_TRANCE
quote:
Är det bara jag som tror att killar är en majoritet av de offer som kommer till sjukhus och har blivit misshandlade? Det är väl endå vanligare att en kille misshandlar en annan kille framför en tjej? Att slå en tjej är ju fortfarande tabu för dom flesta eller? Fast kanske bara här i norrland vi killar har den hedern kvar ;) :D

Säkert är det så...men hur många tjejer/kvinnor tror du det inte är som aldrig anmäler händelsen? Det är ju allmänt känt att t.ex de flesta våldtäkter ej anmäls. Så det är ett ganska svagt argument för att inte tjejer ska få ha kvar sin "tjej-taxa" :)
Med andra ord;
Låt tjej-taxan finnas kvar :p
CJ InterCity
quote:
Det största bulltet i att man blir "myndig" är att man får supa på krogen, göra värnplikt, man är alltså vid 18 års ålder redo att döda för sitt land. Men inte handla på Systembolaget.

Jag har ofta fått på käften för att jag snackar skit om svenska traditioner, men fanimej så rätt jag har! inte i något annat land har jag sett på maken! Är man myndig vid 18 ska allt vara tillåtet. Har man skyldigheter ska man också ha rättigheter (i vissa länder räknas man som myndig redan vid 16 års ålder, fast det är ändå lite väl tidigt imo)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden