|
|
| Hauken |
Synd att detta inte var ca 1-2 månader senare, för 1 juli kommer en ny diskriminerings lag.
Faktum är att regeringen beslutade om den igår t om.
Funkar såhär;
Det ska bli olagligt att behandla kunder olika enbart pga. kön.
Det förbjuder att man sätter särskilda priser för kvinnor eller män hos frisören, taxi, nattklubbar mm.. "handel med varor, tjänster och bostäder".
Vad gäller just nattklubbar blir det även förbjudet att ha olika åldersgränser. Men givetvis kommer det fortfarande tillämpas i praktiken ;) Men man kan ju sätta olika gränser för det; t ex, "ålder: 25. Alla som har kjol; 20".
Äntligen en lag för jämnställdhet! Inte "feminism".
Levererat av jämnställdhets minister Jens Orback. |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Hauken
Äntligen en lag för jämnställdhet! Inte "feminism".
Levererat av jämnställdhets minister Jens Orback. |
Ingen utom kommersen kommer tjäna på den nya lagen. Den suger, livet är orättvist men nu blir det ännu mer orättvist att jag får betala 300 spänn för att klippa mig och tjejer får betala fullpris för taxi. Det är ungefär lika sniket som att man får ett fel på ett matteprov som en annan fått rätt för och så går man och gnäller hos mattefröken att den andra ska bli av med sitt poäng eftersom denne uppenbarligen också räknat fel. Omoget! |
|
|
| Hauken |
Jasså?
Jag tycker inte att en tjej som går till frisören och har "kill frisyr" (kort hår) ska behöva betala mer bara för att hon är tjej.
Och jag tycker inte jag ska behöva åka taxi dyrare för att jag är kille.
Och jag tycker jag har lika stor rätt att ta del av kultur, som t ex förstaklassig musik med DJ tiesto, som en jämngammal hona. Det betyder antingen att man sätter t ex 23 för alla eller 20 för alla. Vilket är ju svårt att säga. |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Aendy
Ingen utom kommersen kommer tjäna på den nya lagen. Den suger, livet är orättvist men nu blir det ännu mer orättvist att jag får betala 300 spänn för att klippa mig och tjejer får betala fullpris för taxi. Det är ungefär lika sniket som att man får ett fel på ett matteprov som en annan fått rätt för och så går man och gnäller hos mattefröken att den andra ska bli av med sitt poäng eftersom denne uppenbarligen också räknat fel. Omoget! |
Ehm, sa om jag far betala mer for taxi enbart for att jag e man hur fan kan man fa det till att inte vara diskriminerande?! |
|
|
| Funfrock |
| har du prövat att gå i högklackat? ;) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|