|
|
| DJ Elf |
Okej har hittat 2 DJ kit som e beg... första o dyraste
2 Pioneer CDJ-800
1 behringer djx 700
1 Case
Kostar: 15000kr
Billigare
2 Pioneer CDJ-100S 7000kr tesammans
1 Numark 1050 1000kr
Kostar: 8000kr
Vore gött me litta hjälp :)
Ska mest mixa: Trance, hard trance, hard dance, hard house... Har ganska många cd-skivor o lite låtar på datorn så därför satsar ja helst på CD DJ. |
|
|
| Laszlo |
Tja du - allt beror ju helt på din budget och hur mycket du är beredd att lägga ut. Har du femton papp undanstoppade under madrassen så ska du givetvis köra på första kitet, även om jag skulle akta mig för Behringer-mixern. Iofs ganska schysst mixer för de pengarna, men den kommer inte i närheten av DJM-600:an, som den ju är kopia av (och DJM-600 är ju enligt många också under all kritik). Vad jag inte gillar med Behringer-mixern är de usla effekterna - de är rent ut sagt katastrofala...har man bara 3000 spänn på att lägga ut på på en ny mixer så är det däremot ett bra köp antar jag...
Lycka till!
ps: försök gärna pruta. Jag har inte en aning om hur andrahandsvärdet är på CDJ-800;orna, men kolla med honom hur mycket han vill ha för enbart CD-spelarna och utgå ifrån det. Vill han ha 14.000 för bara CD-spelarna skulle jag försöka pruta en tusenlapp eller två, om de har ett par år på nacken... |
|
|
| DJ Elf |
Skickar dom på den länken du gav till Sverige eller?
CDJ-800 o DJX 700'an va han har skrivit "grejerna är i bra skick. som nytt. cd spelarna o mixern är köpta förra året på totalljud. spelarna kosta 8900 st och mixern 2900. nu säljer jag allt pga av köp av andra spelare.."
CDJ100S'en "Nyaste modellen(Mfk 2003) och dom är i nyskick! Nästan helt oanvända, vilket också är skälet till att dom säljs. Massor av funktioner och bekvämligheter. Grym spelkänsla.
Alla orginaltillbehör medföljer, såsom kartong, manual, kablar.
Kan testas före köp om så önskas."
Numark DM 1050'an "Ligger fortfarande i orginal låda. Använd 2-3 ggr dom senaste 3 åren och är i perfekt skick. Perfekt för dig som vill bli DJ och känner att man måste ha en mixer som håller måttet."
Får kanske 20 500 idag för jag sålde min a-traktor så funderar på att köpa min brors ena bil för 8000, han sa pris igår, så runt 12000 ligger min budget på, men har även lite tusen lappar undan sparade utifall jag skulle behöva. |
|
|
| Jeremy H |
| quote: | Originally posted by DJ Elf
Skickar dom på den länken du gav till Sverige eller? |
Recordcase skickar till Sverige för 9 euro..oberoende av vikten! :) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|