|
|
| Gaby |
Intresset finns i Sverige... många vill klubba! :) men problemet är att vi inte har något bra...iallafall ofta... fast nu så börjar det hända saker och sista halvåret så har det varit ett och annat med stora namn :) det får vi faktiskt inte glömma ;)...
Sista halvåret så har det ploppat upp massor med house klubbar och jag är säker på att snart så kommer trance oxå ;). Problemet i Sverige är att det inte finns bra lokaler och därför kan man inte arrangera något stort eller någon klubb...
Tyvärr så finns inte klubbkulturen i Sverige, utan här ska man ut och supa helt enkelt... det håller på att förändras men alla hänger inte riktigt med (snuten, politiker, lokaluthyrning...) och stoppar allt som är roligt!
Men som sagt så håller det på att förändras och vi kan göra något tillsammans, något kul och positivt... men vi kan ju lägga ner dom största namnen !? ;) |
|
|
| Ravesquad |
| quote: | Originally posted by Gaby
det håller på att förändras men alla hänger inte riktigt med (snuten, politiker, lokaluthyrning...) och stoppar allt som är roligt!
|
Precis! Gaby har så rätt!! Det är ju det som e problemet, man får inte ha för roligt i Sverige.. Gud, jag blir så arg :whip: när jag tänker på allt det här.. Har vi nått program på radio eller tv där programledaren inte måste sucka högt eller himla med ögonen när det spelats lite trance? Vi måste va den mest åsiktförtryckta minoriteten nånsin i det här vidriga landet!
Ska det va instrumentalt så ska det va house för det e tillräckligt lite kul...som nån här sa: så zoulias och dom andra kan tävla om vem som spelar den knepigaste housen. Varför måste alla va så himla indypendent jämt och inte gilla sånt som andra gillar om dom andra e fler än 100? Då blir det plötsligt mainstream o det e tydligen det värsta som finns..
SteveTrancer, du slutar alltså gilla trance när du kommer till Holland då? Snälla strunta i vad andra tycker och stå för att ni gillar scooter om ni gör det. Eller trance om ni gillar det.
O Vitryss, varför skulle vi inte få se Armin eller Dyk i en stor lokal när tiesto var här förra året? Det fanns(finns) inte fler som känner till honom än Armin eller Dyk.
Varför måste allt va så jäkla knepigt i det här landet? :whip: Innerst inne tror jag alla älskar bra trance (mer eller mindre), synd bara att man inte får gilla sånt som e bra för då kanske man har kul och det går ju inte.. |
|
|
| SWE_TRANCE |
| Mycket klockrent inlägg RaveSquad, håller med punkt å pricka... |
|
|
| SteveTranz4ever |
Jag står för allt jag gillar, kolla gärna in mina downloads på min hemsida Stefan.Sundheden.com
men jag blir fan trött på Daddy Dj på NRJ och Uchi kuchi ja ja jä jä = Mounlin rouge
Spelar ingen roll vilket land jag är i, om något så skulle jag åka till Holland för att bara gå på feta fester.
ses... |
|
|
| KroTrance |
TRAGISKT! :( :( :( :( :(
(sätt gärna på lite ,sorglig men ändå "respektfull" musik, typ: jag-har-räddat-hela-världen-och-ska-nu-krönas-till-prinsessa-och-ska-hålla-tal-inför-hela-världen musik)
Känner att vissa av er verkligen inte tror att det kommer händ något förrns ca: 5-10 år. Detta är troligtvis (och beklagligt) sant. Men jag känner att det är vi (eller några andra trance-patrioter) som måste införa trancen in till Sverige! Nu när man (andra svennar som e förförda av mörkret) ska ut så vill man antingen höra cheesey-house eller NRG like Däddy Dj! (ps. P3 RULEZ! ;) ) Ifall inte vi rör på oss, så kommer troligtvis ingen annan göra ett heller!
Och så är ju inte clubbing med i den svenska traditionen (det är som att käka sill o nubbe i libanon) men någon måste ju visa Svenskarna (jag e född i USA, ifall någon ville veta....) att trance är det enda som rör och berör på dansgolvet lika så som i badrummet, sängen eller någon annanstans!
Och eftersom vi kallar oss "tranceaddicts" så måste vi för alla satanister :whip: i Wadköping införa en oförglömmlig trance "afton"! Addicted, då är man inte bara lite små sugen på en sak ibland, UTAN HELA GÄLA TIDEN!!!! Så jag tycker att det e lika bra att vi gör det innan folk bara tänker på att gå o bli homosexuella!
(stäng gärna av musiken nu):( :( :( :( :( |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|