|
Une tête de con, une !!!
|
|
|
| LoginZ |
| quote: |

Let Paris Have 'Em
Friday, March 11, 2005
By John Gibson
American Lance Armstrong (search), the five time Tour de France (search) winner, dissed his home country, the U.S.A., Wednesday when he jumped on the French bandwagon to bring the 2012 Olympics (search) to Paris.
New York is also vying for the Olympics, and the New York newspapers howled that Armstrong is a traitor — particularly the New York Post, which is owned by the same company that owns the FOX News channel. The Post called Armstrong the axle of weasel — a take off of its famous axis of weasels headline about the French anti-Americanism just before the Iraq war.
I don't speak for all New Yorkers, but I speak for a few when I say Armstrong is right. Paris is the perfect place for the Olympics.
Why? Because I'm tired of big, high security events in New York. They're just too draining. We all walk around on eggshells. I always carry a gas mask for instance. And we're always worried about big events attracting whack jobs that want to blow something up.
So you know what? Let the whack jobs go to Paris in 2012. New York really doesn't need more of that, and Paris hasn't had quite enough of it as far as I'm concerned.
Remember the Republican Convention here this summer? Nothing happened — owed mostly to the New York cops and the Feds, who shut everything down and developed some innovative schemes for dealing with troublemakers.
But Olympics? A couple weeks of events all over the area? Super security in place everywhere you go — everybody on edge and nervous? Excuse me, I've had my fill for a while. This sounds more and more like a Paris thing. They like all those terrorists anyway, and I'm sure they'll all be nice and cozy together for a summer of Parisian Olympic fun.
So let's cut American Lance Armstrong some slack. He's had cancer. He's won five Tours de France. Sheryl Crow is gaga over him. He has a real good idea.
When it comes to a huge pain in the rear-end event like the Olympics, Paris deserves the headaches and the troubles way, way more than we do here in New York.
So I say: "Let 'em have it."
That's My Word.
|
maintenant, je crois qu'on peut faire de l'humour noir aussi, quand je vois que les journalistes eux-mêmes se lachent. |
|
|
| jdat |
Je detestes ce genre de journalisme ca me repugnes sincerement ( et ce genre de presse existe partout mais elle devient un peu trop commune aux USA .... :/ )
Mais la je vais joue l'avocat du diable et ils seraient bon de savoir qu'en general les francais donne une image aux americains qu'ils les detestent donc en quelque sorte c'est un retour de la balle :nervous: ;)
Cet avis n'engage que moi et j'ai peur de commences un flame war involontairement mais sachant que j'ai habite des deux cotes de la flaque je vois les problemes d'une facon un peu plus large...
Au fait t'as trouve cet article debile ou? :stongue: :p |
|
|
| LoginZ |
www.foxnews.com
En tt cas, il a une belle tête de vainqueur celui-là.
je ressortirai le thread en 2012 s'il a raison.... euh 2012 peut etre pas en fait %p |
|
|
| _IDS_ |
J'ai du mal à comprendre:(
En gros il dit que c'est simple pour nous de bénéficier de l'organisation des jeux, parce que:
En gros il dit que Paris est une belle ville qui attire du monde, et que les gens on peur à New York, "qu'il faut limite mettre un masque à gaz":conf::confused::nervous:
Et qu'en fait la France est gentille avec les terroristes, et qu'en étant limite main dans la main avec eux, c'est normal qu'il n'y aura pas de problemes...
Est ce que c'est ça en gros?? Merci pour votre aide:) |
|
|
| LoginZ |
Non, il dit
"j'en ai plein les fesse d'avoir des évènements sur le territoire de new-york... ces évènements pour cause de sécurité l'oblige a porter un masque à gaz avec lui par précaution. le niveau de sécurité est pesant et stressant, et il en a marre des évènements qui peuvent attirer tt ceux sur la planète qui ont envie de se faire exploser (kamikazes).
Donc puisque Paris veut les JO, on a qu'a les leur laisser. Moi j'ai déjà donné.
...et de tte manière, paris n'en a pas eu assez...
Après tt, ils aiment bien les terroristes, je suis sur qu'ils seront à l'aise et confortable avec eux pendant ces deux semaines là. "
bref au deuxième degré, c'est dur de comprendre s'il suggère qu'on mérite d'avoir une bombe a péter sur paris ou non... moi je le vois plutot comme ça dans son ton ironique. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - France
|
|