return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 [55] 56 
Trance Appreciation Thread

Shadowkid
Hoe meer ik Orjan - Prison Break beluister, hoe beter ik hem vind. Maar ook hoe meer ik het een rip-off vind van Jonas zijn sound.

Nuja, er zijn veel producers wiens sound op elkaar lijkt, maar Jonas heeft toch een vrij typische/eigen sound en kvind het lame als iemand dat nu gewoon zou overnemen. Ik vind de sound zo sterk overeenkomen, dat ik zelfs zou denken dat Jonas meegewerkt heeft aan deze track. Het lijkt wel een combinatie van Estuera tracks.
Push2005
quote:
Originally posted by Shadowkid
maar Jonas heeft toch een vrij typische/eigen sound

Jonas heeft zeker z'n eigen sound maar kvind dat hij het veel te veel uitbuit. Moest hij nu eens wat tijd laten tussen de releases, ok... Maar Sobre Saliente, Sonrisa, ook de lead in die Split remix ... trekken veel te veel op Silent Waves vind ik. Het zijn mooie liedjes, daar niet van; maar khoop dat hij er niet nog een pak bovenop doet of kzal die sound rap beu worden denk ik :)
Bl@ckOut
quote:
Originally posted by Push2005
Jonas heeft zeker z'n eigen sound maar kvind dat hij het veel te veel uitbuit. Moest hij nu eens wat tijd laten tussen de releases, ok... Maar Sobre Saliente, Sonrisa, ook de lead in die Split remix ... trekken veel te veel op Silent Waves vind ik. Het zijn mooie liedjes, daar niet van; maar khoop dat hij er niet nog een pak bovenop doet of kzal die sound rap beu worden denk ik :)

Vind ik ook wel. Hij moet er op letten dat hij z'n sound en zo niet te veel uitmelkt. De melodie in Second Turn bijvoorbeeld doet mij enorm aan Flow denken.

edit: Daarmee wil ik natuurlijk zeker niet zeggen dat het een slecht nummer is, verre van :)
Shadowkid
quote:
Originally posted by Push2005

Ja, ge hebt wel een punt. Iets meer variatie of tijd tussen de releases zou geen kwaad kunnen. Nu is het idd zo dat enkele nummers toch iets aan aantrekkingskracht inboeten omdat ze sterk aan vorige tracks doen denken. En hij heeft ook al getoond dat het kan. Tussen Flow, Silent Waves en Tales of the south zit meer dan genoeg variatie en die dragen toch zijn typische sound.

En als nu andere producers die sound gaan imiteren, komt ook dat zijn nummers niet ten goede. Maar uiteindelijk heb ik toch liever dat zijn tracks iets meer op elkaar lijken (de meeste van zijn melodieën vind ik erg goed, en dat doet ook al veel), dan dat hij echt de standaard trance-sound hanteert en het pas echt saai wordt hoor. MIKE heeft ook heel wat nummers die op elkaar lijken, maar hij zelf onderscheidt zich wel van de rest.

Maar bon, mijn punt was eigelijk gewoon dat Orjan (in het geval van Prison Break) Jonas beript heeft :p
Bertn
quote:
Originally posted by Shadowkid
Hoe meer ik Orjan - Prison Break beluister, hoe beter ik hem vind. Maar ook hoe meer ik het een rip-off vind van Jonas zijn sound.

Nuja, er zijn veel producers wiens sound op elkaar lijkt, maar Jonas heeft toch een vrij typische/eigen sound en kvind het lame als iemand dat nu gewoon zou overnemen. Ik vind de sound zo sterk overeenkomen, dat ik zelfs zou denken dat Jonas meegewerkt heeft aan deze track. Het lijkt wel een combinatie van Estuera tracks.

die Prison Break, is dat dan gebaseerd op het theme van de gelijknamige serie? Ferry corsten heeft ook al een remix gemaakt van het prison break theme...

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium