return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 5 6 
Underrated tunes of all time reviews

Belgian Bonzai
Altijd handige threads om nieuwe dingen te leren kennen.

Moogwai - Hunted By A Freak (Attention Deficit's Leave A Light On Remix)

Bij mijn weten nooit uitgebracht, regelrechte schande, maar er is een deftige reconstructie terug te vinden. De melodie is zo heel de tijd braafjes, maar op het einde wordt erop gevarieerd dat het een lieve lust is. Uitstekend werk met de hi-hats; absolute tune gewoon.

Clint Fabian & DJ R Kay - Panorama

Uplifting tegen de sterren op, heel lange melodie; altijd maar hoger en hoger, tot je op de top zit. Is al een oude, hoor, 2000 ongeveer, maar feitelijk tijdloos. One hit wonder ok, maar wat voor één.

Tony Walker - Field Of Joy

Ik heb het over de Original Mix, zeer complexe zaak. Ook iets van 2000 of zo hoor. Just pick your melody & enjoy. Heel de evolutie van dit nummer is gewoon geweldig.
Bestaat een geweldige Flutlicht Remix van; de Ferry Corsten Remix, tja, typisch Ferry: die maakt van stront goud, maar omgekeerd ook.

DJ Tiësto - Adagio For Strings

't Is mo een graptje wè Pol.

Tomcraft vs. Sunbeam - Versus

Goh, ik leef echt in het verleden, hé, maar wat aan 1m37 gebeurt moet imo in de annalen van de trance. Acid melodie levert volgens mij na al die jaren nog onrustwekkende taferelen op de dansvloer.
Jasperovitsj
Push - Travelogue

Gewoon subliem!! Het eerste deel van het nummer bestaat uit ongewone sounds en een prachtig spel van vraag en antwoord tussen melodieën, met daaronder nog een geweldig rollende basslijn. Dan komt de grote breakdown waar het allemaal lijkt stil te vallen, maar dat is slechts stilte voor de storm! Mike brengt dan één van zijn sterkste leads ooit in, met adenbenemende progressie en een prachtig samenspel van die lead en de melodieën uit het eerste deel! Prachtnummer, vooral door de sounds die Mike gebruikt en het contrast tussen het donkere eerste deel en het euforische tweede deel!! :eyes: :crazy:
Universal nation is dan misschien de Push-plaat met het hoogste kippenvelgehalte voor mij, maar deze vind ik absoluut de mooiste, en heel jammer dat ze zo goed als geen aandacht krijgt...
djcresto
panorama en travelogue zijn echt schitterende platen. De eerste keer panorama in een discotheek kan ik mij nog stees voorstellen.

Verder voeg ik aan een lijstje als dit altijd Limited Growth - No Fate toe.
TOR
merci voor de tips, BB :)

Travelogue heb ik nooit zo spectaculair gevonden, mss tijd om die es te "herontdekken". wat ik wel een uitmuntend nummer vind onder die alias van Mike, is de B-kant van Universal Nation -> Push - Prisma

een van Mike's interessantste werken ooit, als je het mij vraagt. geen straight-in-your-face melodic bom, maar een zeer atmosferisch nummer met prachtige sounds en veel oog voor detail. deze track wordt helaas altijd vergeten, net omdat de A-kant een all time classic is.
Jasperovitsj
Prisma is ook cool ja, vooral die eerste 2 minuten :crazy:

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium