|
|
| Laszlo |
Hade en liten EDM-fest igår här i Växjö, som utöver en tråkig incident gick ganska lyckat...en minst sagt berusad nisse ramlade över bordet som jag hade min utrustning på och prylar för 40 papp åkte i marken...ena cd-spelaren blev dränkt i öl och tonarmen på ena skivspelaren beter sig nu helt mysko...ni vet när man ska ställa in motståndet på den ena ratten för om tonarmen ska röra sig framåt eller bakåt...nu dras tonarmen bakåt hela tiden, och det ganska rejält...det spelar ingen roll om jag rattar på inställningarna....någon som vet vad en sån sak kan komma att kosta? Skulle man kunna ta detta på hemförsäkringen?
det rör sig om en technics 1210 mk2... |
|
|
| ScuL |
tycker han som rammlade är ju ansvarig så det borde vara han som får betala..
hur som helst tror jag inte att det är lätt att bara 'ersätta' en tonarm.
ring importören för technics i Sverige och be de om information?
skulle inte vara förvånad om det inte ens går att ersätta den |
|
|
| Vizay |
skälet till att man väljer en technics är ju fan att man kan få dom fixade i stort sett i vilken välsorterad musikaffär som helst :)
vad det kan kosta har jag inte en aning om men du kan troligtvis gå till närmsta musikaffär som utför reparationer och få det fixat :)
hemförsäkringen kan du dock troligtvis inte få det på, du kan ju alltid försöka men jag skulle tro att det inte går desvärre. |
|
|
| ScuL |
I Holland har vi något som heter 'ansvarighetsförsäkringen'.
Faktum att dina objekter gick tråsiga och killen är ansvarig för detta vill säga att hans ansvarighetsförsäkring borde betala ett ersättningsbelopp för dagens värde av dina grejer. Sen går han back i no-claim och får han betala en höjd pris varje månad som försäkringspremie.
(så fungerar det här iaf) :) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|