|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by HiGH_NrG
En waarom is dat dan hersenloos? |
Laat ik het anders zeggen: ik vind dat hersenloos, ipv dat 'is' hersenloos, voordat ik iemand op de tenen ga staan. Waarom? Ik weet het niet, ik vind er geen muziek meer in zitten als je echt alleen maar bass hebt, en de ene na de andere dj alleen maar harder/sneller gaat. Verder geen waardeoordeel hoor: wat de een niets vindt, vindt de ander wel gaaf. Heb er met AWA in de Now&Wow ook even gestaan, maar trok het gewoon niet. Ieder zijn smaak.
Mag dat, meneer High_NRG? :) |
|
|
| HiGH_NrG |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Laat ik het anders zeggen: ik vind dat hersenloos, ipv dat 'is' hersenloos, voordat ik iemand op de tenen ga staan. Waarom? Ik weet het niet, ik vind er geen muziek meer in zitten als je echt alleen maar bass hebt, en de ene na de andere dj alleen maar harder/sneller gaat. Verder geen waardeoordeel hoor: wat de een niets vindt, vindt de ander wel gaaf. Heb er met AWA in de Now&Wow ook even gestaan, maar trok het gewoon niet. Ieder zijn smaak.
Mag dat, meneer High_NRG? :) |
Nou vooruit... ;) |
|
|
| Tim81 |
Op zaterdag 23 april komt een andere techno-grootheid eveneens naar Nederland:
Jeff Mills in de Winkel van Sinkel
In samenwerking met Springdance, een 11 dagen durend dans-festival op diverse locaties in Utrecht, heeft FCA-Music het voor elkaar gekregen om een grootheid naar de Winkel van Sinkel te halen. Jeff Mills, bekend bij vrijwel iedere techno-fanaat, maakt op zaterdag 23 april zijn opwachting in de Winkel van Sinkel tijdens ROCKIT Special. Benny Rodrigues, kersverse resident Vincenzo de Bull en Martin Damen zullen hem bijstaan op deze avond.
Als je kaarten voor dit feest wil halen, kan je dit in eerste instantie doen bij Twist ‘n’ Shout (Oudegracht 72) in Utrecht. Via de telefoon (030 2340520) kunnen kaarten gereserveerd worden en vanaf 21 maart zijn ze op dit adres af te halen. De ticketprijs is €17,50 exclusief fee. In een later stadium zullen er ook tickets verkrijgbaar zijn bij andere reguliere voorverkoopadressen.
---
Waarom ik dit hier post? Omdat er (volgens mij) geen algemeen techno-topic is en ik niet weet of er veel interesse is voor dit feestje op dit forum. Zelf ga ik er ook niet heen vandaar... |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by Tim81
Waarom ik dit hier post? Omdat er (volgens mij) geen algemeen techno-topic is en ik niet weet of er veel interesse is voor dit feestje op dit forum. Zelf ga ik er ook niet heen vandaar... |
D'r is wel een technotopic hoor ;)
New Wave had die toen geopend.
Dit is het feest op PF:
http://party.snt.utwente.nl/flock/S...TYID/36613.html
Jeff Mills heeft ook net iets gedaan met de film "The Three Ages". Wat precies weet ik ook niet, maar het is een oude film en ik dacht dat hij de muziek erbij heeft gefixed:
| quote: | THE THREE AGES BY JEFF MILLS
The first feature film of Buster Keaton “The Three Ages” was a great success
immediately at release, a corner stone for Keaton’s work and a Master Piece
of silent cinema. The film tells the stories of seduction and love between
the sexes through three ages of human History: the Stone Age, the Roman age,
and the Modern time. Hilarious and absolutely contemporary, this film finds
with the new score composed by Jeff Mills the exact sound that could revive
its timeless appeal.
Considered as a funding member of the Electronic Music genre, Mills has been
an influential Composer and DJ for the last fifteen years. Travelling across
the world, he brought everywhere the sounds of the Detroit Techno; now based
between Berlin and Chicago, Mills became an inevitable guest on all
prestigious Electronic scenes, and sales his records worldwide. His long
lasting love-affair with movies that already made him compose a new score
for Fritz Lang’s “Metropolis” and pieces for Claire Denis films, brings him
today to compose an Electronic-Jazzy magnificent soundtrack for this Keaton’
s classical film.
Alongside the image and sound restoration programme launched by MK2 for
silent cinema classics (e.g. The Charlie Chaplin catalogue), MK2 Music is
calling leading contemporary composers from different cultural and musical
horizons to provide a new score for Keaton’s Master Pieces. Joe Hisaishi
(Japan) version for Keaton’s “The General” preformed at a special projection
in the last Cannes Festival started this ambitious project, to create
musical versions as a standard reference for silent cinema’s heritage.
|
|
|
|
| TranceFool |
Mja goed......net als in progressive zijn er bij techno ook verschrikkelijk veel varianten en stijlen. Zo luisteren hier veel mensen progressive die eigenlijk dicht tegen techhouse aanzit wat je dus ook weer techno kan noemen....dus soms zit het niet eens zo ver van mekaar verwijderd :)
Ik zie vaak genoeg dat ik een techhouse plaatje tip en dat progressive-liefhebbers dit erg waarderen (zelfde geldt andersom ook). En techno begrijpen vind ik altijd zo overdreven. Het ligt er maar net aan wat voor soort techno je luistert :). Een funky techno plaatje wat lekker swingt is naar mijn mening net zo toegankelijk als een groove / house plaatje en dit hoef je helemaal niet te leren ´begrijpen´. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|