|
Eftersnack Springbreak Cruise!!!
|
View this Thread in Original format
| Amnezia |
jahupp då va ännu en kryss avklarad och som alltid var det sjukt kul ute på sjön:)
såg lite dåligt me ta's denna gång dock....förutom Ac som ja åkte me å steve som man alltid ser lite här å var:p så va det staz, doter,esset och ny på listan är laszlo som man hamna hyttgranne me...öppnar dörren å utanför sitter grabben i full hockeyutrustning typ:p domination:cool:...
I musikväg tycker jag Özze dag 2 var klart bäst...galet set han och Likwit drog till me...grymt me + i kanten:p
blev lite besviken på herr Van Dyk som de 2 första timmarna körde ett rätt tråkigt set me vissa få undantag...lite bättre blev det de ca sista 40-50 minuterna då han drog in både For an angel (original), nothing but you och ett par till "klassiker" jag inte kommer ihåg namnet på:p säga vad man vill om hur utjatade dessa låter må vara men först vid dessa blev publiken rabiesvild och de ängtligen blev lite stämmning på golvet...."Pålle" kändes ganska frånvarande under hela setet, hur mkt publiken än skrek å klappade händerna tills de va blå så reagerade han knappt, åtminstonde va han visa utot:rolleyes:...men tack vare de sista 40 får han godkännt iaf..
Inkfish spelade också ett väldigt bra set, dock fick de en väldigt otacksam tid att spela på..först ut på main, så va väldigt glest på golvet...synd me tanke på kvaliten på musiken...=)
bilder och ett 10-tal filmsnuttar från pvd och özze kommer upp imorrn lr liknande...sängtajm för mig nu....
dags å börja ladda för valborgskryssen i slutet av april snart
:clown: |
|
|
| CJ InterCity |
| PVD har alltid varit frånvarande i sina drömvärldar, det är just det som gör honom så unik. fast ett leende då och då hade inte skadat ;) men men, roligt att du/ni hade kul :D |
|
|
| staz |
tyckte pvd lriade grymt.. massa sköna melodiska låtar med piano osv..
özze+likwit va bra också.. hade skoj som fan iaf.
WTF @ fascisterna dock, kontroller både före OCH efter denna gång, grisar som glodde en i ögonen. vad blir det härnäst, obligatorisk helkroppsröntgen eller? |
|
|
| Hauken |
ja.. se min kommentar i andra tråden.
FÖRJÄVLIGT med denna gris-raid på båten. Hur mkt sanning tror ni det ligger i att Silja säger upp sina avtal med MondayBar efter detta? Jävligt skeptisk till hur man kan vara säker på att ungefär 1000 ungdomar var narkotika påverkade också. Dom gör verkligen allt för att stoppa EDM! När gjorde man en rassia på spybar sist? |
|
|
| Amnezia |
någon som vet ett lätt och enkelt prog å ändra format på film i??? kameran spela ju in i quicktime..tänkte ändra till avi innan jag postar dom.....=)
angrazziagrejen så visst, de va en grymt massa kontroller denna gång men mest lack blir jag endå på de som äventyrar de kommande kryssarnas framtid...:whip: idioter..
samtidigt blir man ju bara trött på polisen och deras fantasigissningar...1000pers av 1700...alkoholpåverkade kanske...men drogpåverkade knappast....om man även räknas som drogpåverkad som full kanske man borde lägga ner all krogverksamhet :rolleyes:
aja lite bilder iaf...www.fotogalleriet.se/alb6073
filmer kommer snart..:) |
|
|
| Sorrow |
Hann inte se Özze och Stian, men de är jävligt duktiga.
Inkfish körde ett stabilt set, som sagt oturlig tid, men han gjorde det bästa av situationen.
Adam Sheridan var ok. Imponerade inte på mig dock.. Några mixar var grymma, några mindre bra.
Paul van Dyk var kunglig. Underbart att höra en DJ där alla mixar sitter snyggt, precis där de ska, och i tonalitet med låten innan. Var nog förresten Marc van Lindens mix på For an angel han spelade. Speaking of ID's, någon som har koll på näst sista låten han körde, dvs efter hans mix på Born Slippy?
I övrigt var det tyvärr lite bristande kvalitet på de jag hörde spela, även om jag inte hörde alla andra.
Arrangemanget var dock kanon, tycker jag. :)
Shoutouts till våra hyttgrannar som spelade Satellite ca. sju gånger i timmen, samt till grannen på andra sidan som helt seriöst stod och sjöng på E-Type's "This is the way" i duschen. Detta föranledde min flickvän att skratta så att hon nästan ramlade ur sin säng. |
|
|
| Amnezia |
born slippy va kunglig å få höra..låten efter va det den me manlig vocal i???..kan ha en kort filmsnutt från den...som sagt behöver ett ställe å lägga upp filmerna på först...:o den han avsluta me?? han lria ju den 2 ggr sista 20 typ........
btw tror de va hoss laszlo dom lira traffic 9 ggr i rad kl 8 på morgonen när man försökte vila lite..å efter de typ 5 andra tiesto produktioner innan de va dags för traffic igen å innan hardstylen gick igång igen....:wtf: :clown: |
|
|
| AC. |
Missade tyvärr TA-meetupen (som det inte verkade bli mycket av iaf?)
Hade hur som helst kul som bara den. :cool:
Nästa gång blir det en lugnare approach till spriten...hrm:rolleyes:
Trist med all negativ publicitet i media men känns rätt ointreasnt i att spekulera vad földerna blir, vi lär märka det förr eller senare hur som helst. |
|
|
| staz |
Ang raiden har jag följande funderingar/åsikter/föraningar.
1. Silja kommer nog till 99% avbryta samarbetet med monday bar, det e så det funkar, silja cheferna vill tjäna pengar, om inte en åtgärd görs från hög höjd då så verkar företaget oseriöst och kan tappa respekt osv pga det.
2. Intresset för edm kommer inte att minska på kort sikt och därför kommer efterfrågan efter liknande fester inte att minska, och det kommer fortfarande finnas en marknad även om t.ex. det inte blir kryssningar av detta slag på ett tag.
3. Trist att polis tull osv jagar småfisk och låter det gå ut över den större massan. Utav dom 33 intagningar de gjorde så behöll dom endast en person misstänkt för något mer än ringa narkotikabrott (han som självmant uppsökte läkare för att han trodde att kondomerna han svalt hade spruckit.) - Alltså, den enda de fick fast för något mer seriöst än ringa brott var någon som lämnade in sig självmant.
4. Skumt hur de kan uppskatta att typ 60% (1000 av 1700) av personerna ombord var narkotikapåverkade, och att media sen manglar ut det som ren fakta, trots att dom endast tagit in 33 personer, varav jag inte läst hur många av dem som verkligen var skyldiga till något brott. Alltså 33 / 1700 = som högst 1,9 %, en överdrift med typ 3000% i förhållande till faktan.
5. Kryssningen har en åldersgräns på 20 år. Personerna ombord är inte minderåriga. Hade det vart minderåriga ombord hade jag kunnat förstå anledningen till en liknande razzia, att förhindra att unga hamnar snett osv. Men när medelåldern på kryssen förmodligen är kring 25? borde man inte kunna lita på att de flesta kan ta sitt eget ansvar över sina liv då, och om polisen nu är ute efter den där i mängden som gör sig skyldig till ett större brott så kan dom kanske undvika att låta det gå ut över alla andra. Personligen såg jag inte ett spår av bråk eller dylikt, och inte någon som föll död ner heller, därför ser jag inte riktigt syftet i att jaga småfiskar i ett hav av grov kriminalitet, man måste kunna lita på att folk som har åldern inne för att rycka in i krig och gifta sig kan klara av att på ett ansvarsfullt sätt göra som de vill med sina egna kroppar. |
|
|
| Sorrow |
Amnezia: nä, låten innan den med vocals.. Och det var Satellite, inte Traffic. ;)
Staz: håller med varje ord du skrev i posten. Har inget att tillägga. |
|
|
| Amnezia |
| quote: | Originally posted by Sorrow
Amnezia: nä, låten innan den med vocals.. Och det var Satellite, inte Traffic. ;)
|
haha vavars..bodde du me där??lr vare ni som dunka hardstyle tills man fick damp av å va i hytten:wtf: :tongue2..satellite vet ja inte hur den går men har ac som alibi om att dom lira traffic minst 9ggr i rad..å sen hör man en kille " neeej va göru stäng inte av, ja gillar den låten..å så slås den på även en 10e gång":p
okej..den låten minns ja inte..vet du va den me vocals heter?? den sista...cheesy men najs:cool:
staz: håller me allt du sagt....dock tror ja scenen skadas mer än va man kan tro om kryssarna skulle försvinna...e i stortsätt allt vi har inom klubbscenen och som är så pass stort utomlands så även de största vill hit och få spela på dessa...tex som nu va det ju ett av kraven för att PVD skulle komma hit att det var en anorlunda lokal..
eftersom vår scen är vääldigt liten så är det just kryssarna som vi kan locka de stora namnen med och vore ett stort steg bakåt för oss om vi nu blir utan fler:nervous: :confused: |
|
|
|
|