|
Producen, vertel erover...
|
|
|
| Dark Apostle |
Ik vroeg mij af hoe degeen onderons die producen, producen.
WAarin verschilt alleen werken met samenwerken?
Wat is moeilijker, de track opbouwen of het geluid vinden
Wat doe je het liefst? Zelf iets maken of iets remixen?
Kom vertel erover, ben echt eens curieus, ik hoop dat ik niet de enige ben :( |
|
|
| TOR |
- samenwerken met mij is eigenlijk zeer gemakkelijk.. je zendt mij wat op (een midi of een reeks samples) en ik maak er een volledig nummer mee. :p geen idee hoe het komt, maar dat is al van in den beginne zo geweest. het lukt op die manier altijd beter voor me om iets af te krijgen, omdat er spontaan ideeën in me opkomen. als ik zelf vanaf nul begin, zit ik midden in het ontwikkelingsproces (van melodie, geluiden, arrangement) en ik zal alles dan ook sneller beu zijn.
- geluiden vormen doorgaans geen probleem, maar de track opbouwen wel. ik heb tientallen korte loops met losse ideeën.. meestal zie ik dan niet waar ik moet beginnen. volgens mij heeft dat ook te maken met het feit dat Reason zo complex is en dat er ontelbare mogelijkheden zijn. toen ik nog met ReBirth werkte had ik veel sneller een nummer af omdat je niet veel richtingen uit kon. heel af en toe gaat het wel vrij snel allemaal, maar dan moet ik razend enthousiast zijn over een bepaald melodie of bepaalde geluiden.
- ik remix graag om de reden die ik bij het eerste streepje genoemd heb. ik ben in staat te vertrekken van elementen die er al zijn, ik moet dus niet zelf from scratch beginnen. maar meestal lijkt een remix van mijn hand totaal niet op het origineel.. meestal kun je het resultaat als een volledig nieuw nummer beschouwen. :p
nog vragen? :D |
|
|
| pooley |
| jambers, wat doen doen ze, wie zijn ze en ! |
|
|
| DeSpErAtOs-X |
Sjah ... waarin verschilt samenwerken met alleen werken ...
=> je moet rekening houden met elkaar ... ma et resultaat is meestal beter :D
=> track en geluid maken ... welja ... is even moeilijk vind ik :) ... het hangt allemaal ewa samen eh :D
=> ik maak liever remixes ... omdat ik dan al leuke vocals heb :) ... vanaf et moment dat ik werkelijk een goede zangeres heb, ben ik ervan overtuigd dat ik liever zelf eigen nummers produce ... |
|
|
| Bertn |
ik heb eigenlijk al heel lang niet meer geproduced.. dus als iemand ergens een midi of zo liggen heeft: please zend die naar berten43 at hotmail dot kom:D
vroeger maakte ik al mijn tracks alleen. het moeiljkste vond ik het geluid: ik krijg nooit iets uit mijn synths dat even goed klinkt als het in mijn hoofd klonk.
van pure frustratie ben ik er dan maar mee gestopt.. de laatste keer dak een track heb afgewerkt is ondertussen alweer een half jaar geleden.. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|
|