|
|
| TOR |
volgens mij wordt er gewoon teveel geproducet tegenwoordig.. ik denk dat een nummer al heel speciaal moet zijn voor een label om het te willen tekenen. ofwel moet het in dezelfde lijn liggen van voorgaande recente succesformules.
beide remixes van Wim zitten ergens tussenin. zijn eigen sound wijkt teveel af van de huidige trance trends, maar is tegelijkertijd niet opvallend genoeg om op zichzelf te staan.
de original mixes zitten ook ergens in dat wazige midden en zijn bovendien te zwak op het gebied van mixing/mastering. |
|
|
| dj Elof |
Ik vrees dat trance beetje uitgemolken is. Bijna alle klanken zijn reeds gebruikt en zodra er een nieuwe VST (noemt toch zo hé?) uitkomt springt iedereen erop. Kijk naar Milk Inc & Silver. Allemaal uit deze "box". Dàt is het probleem. Er is dringend vernieuwing nodig in de scène.
Wat niet wegneemt dat trance, gemaakt à la formule 1997, nog altijd enorm aanslaat. Persoonlijk blijft dit mijn voorkeur dragen: lekkere zweefmuziek, met een break & buil-up dat je twee meter boven de grond heft.
Maar... dit is muziek dat meestal door 25 - 30 jarigen graag gehoord wordt. De jeugd (-25) hoort tegenwoordig liever het stevigere werk, alsook korte tracks. Terwijl ik kan genieten van muziek stukken die tot wel 12 minuten duren.
Just my two cents ;-) |
|
|
| Pheatus |
Die trance hoor ik idd ook het liefst. Tegenwoordig is een trance nummer veel te complex (IMO). Precies een wedloop om om het meest geluiden/effecten/basses etc... in 1 nummer te krijgen. Like Elof said: geef mij maar de sweet melodic trance van rond 1999. Een kippevel melodieke dat je echt into-trance meenam...
De trance dat ik maak is zo'n genre. Alleen al de manier waarop ik begin met een nieuw liedje zegt genoeg :p : keyboard aan Reason connecteren, goeie synth kiezen, lekkere melodiekes spelen, bass melodie en kick eronder, en half uur aan stuk zitten zot doen enkel met bass/kick en m'n keyboardje :D ... Klinkt stom, maarja I just love it :p...
Ivm platenlabels: hmja, niet veel over te zeggen eigenlijk. Vooral in België zijn het telkens dezelfde producers enzo dat ge tegenkomt. Niet veel nieuwe mensen. Idem aan Bonzai dacht ik zo ;) . Niet voor 't een of 't ander, maar die tracks dat elof onlangs gemaakt heeft (onder naam: E-Love) zijn naar mijn mening lekker melodic... Maarja, die wordt precies niet gereleased (hopelijk wel nog :rolleyes: )...
Ge moest nu eenmaal vroeger geboren geweest zijn, dan kreeg je waarschijnlijk een contract in de schoot geworpen... tegenwoordig enkel gevestigde waarden (en we vragen ons dan nog af waarom België zo'n grote paardekleppen draagt op gebied van muziek... :rolleyes: )
En mens zou er waarlijks depri van komen :(
Ah, wat maakt het uit dat we hier zitten discussiëren erover, geen sikkepit zal er veranderen... Laten we ons maar goed amuseren op onze private parties dan :cool: |
|
|
| Icone |
| quote: | Originally posted by dj Elof
Ik vrees dat trance beetje uitgemolken is. Bijna alle klanken zijn reeds gebruikt en zodra er een nieuwe VST (noemt toch zo hé?) uitkomt springt iedereen erop. Kijk naar Milk Inc & Silver. Allemaal uit deze "box". Dàt is het probleem. Er is dringend vernieuwing nodig in de scène.
Wat niet wegneemt dat trance, gemaakt à la formule 1997, nog altijd enorm aanslaat. Persoonlijk blijft dit mijn voorkeur dragen: lekkere zweefmuziek, met een break & buil-up dat je twee meter boven de grond heft.
Maar... dit is muziek dat meestal door 25 - 30 jarigen graag gehoord wordt. De jeugd (-25) hoort tegenwoordig liever het stevigere werk, alsook korte tracks. Terwijl ik kan genieten van muziek stukken die tot wel 12 minuten duren.
Just my two cents ;-) |
Is zo'n beetje mijn visia ook, nochtans zit ik nog onder die leeftijd ;) Volgens mij kan die trance nog bij alle leeftijden aanslaan, als er maar genoeg mensen zijn die het willen maken. Momenteel liggen de kaarten spijtig genoeg anders, en wil iedereen blijkbaar eens op ASOT verschijnen eer hij bij de kliek hoort.
Het is tegenwoordig al effecten wat de klok slaat en dikwijls ook tevéél focus op productie/kwaliteit ipv de melodiën zelf. Er zijn er maar heel weinig die me tegenwoordig echt kunnen boeien terwijl dat vroeger constant elke dag was dat er iets nieuws uitkwam, dat er ook echt iets achter zat. Je kon horen vond ik dat er echt 'werk' was afgeleverd ipv 'routine' - moeilijk te omschrijven.
Kga niets zeggen over mijn eigen sound, da's wat te moeilijk :) Wel weet ik dat er niet zo heel veel meer zijn die trance willen maken met échte buildups en climaxen. Eén van de dingen die mij persoonlijk op de eerste plaats aanspraken in trance. Van zulke climaxen kon ik echt van genieten op een goed feestje.
Wel is het zo dat ik van Pascal (DJ Precision) weet dat hij sterk op zoek is naar nummers met een pro-2000 sound voor zijn Somatic Sense. Ligt misschien ook een beetje nostalgie in zijn keuze, maar je ziet toch dat Somatic een van de bekendste en meest vooraanstaande labels is, wat op zich dan weer toch geen slecht teken is he. |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Icone
Is zo'n beetje mijn visia ook, nochtans zit ik nog onder die leeftijd ;) Volgens mij kan die trance nog bij alle leeftijden aanslaan, als er maar genoeg mensen zijn die het willen maken. Momenteel liggen de kaarten spijtig genoeg anders, en wil iedereen blijkbaar eens op ASOT verschijnen eer hij bij de kliek hoort.
Het is tegenwoordig al effecten wat de klok slaat en dikwijls ook tevéél focus op productie/kwaliteit ipv de melodiën zelf. Er zijn er maar heel weinig die me tegenwoordig echt kunnen boeien terwijl dat vroeger constant elke dag was dat er iets nieuws uitkwam, dat er ook echt iets achter zat. Je kon horen vond ik dat er echt 'werk' was afgeleverd ipv 'routine' - moeilijk te omschrijven.
Kga niets zeggen over mijn eigen sound, da's wat te moeilijk :) Wel weet ik dat er niet zo heel veel meer zijn die trance willen maken met échte buildups en climaxen. Eén van de dingen die mij persoonlijk op de eerste plaats aanspraken in trance. Van zulke climaxen kon ik echt van genieten op een goed feestje.
Wel is het zo dat ik van Pascal (DJ Precision) weet dat hij sterk op zoek is naar nummers met een pro-2000 sound voor zijn Somatic Sense. Ligt misschien ook een beetje nostalgie in zijn keuze, maar je ziet toch dat Somatic een van de bekendste en meest vooraanstaande labels is, wat op zich dan weer toch geen slecht teken is he. |
somatic sense is dan ook een zeer sterk label, bijna alle producties zijn heel lekker... |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|