|
|
| Belgian Bonzai |
| quote: | Originally posted by TOR
Plastic Boy - From Here to Nowhere
|
Live op TA; ik ga dat hier eens deftig beluisteren.
Eerste seconden, diepe bas, lekker geting; op 12 seconden komen we te weten dat het een trance track is. Atmosphere op 27. Op 41 de optelsom. Dan een exponent van zijn techtrance-expertise op 55. Na 1m09 is al veel te beluisteren. 1m49, mooi ingekomen, in harmonie met de lage frequentie geluiden. OMG, 2m44, na een goeie twee en halve minuten valt het stil en alles gaat zweven. Op 3m40 weer tempo erbij Na 4m07 heb je een redelijk uitgebreide samenvatting van de eerste helft; 4m14 en ik lig te lachen van geluk. Ik luister naar een meesterwerk en ik begin het te beseffen. En dan op 4m33 het laatste product van the quest for the perfect sound en dat in België. Na 5m02 nog es die melodie, dit is een athem. Geluiden langs alle kanten nu, vele finesses. 5m37, leuk uitstapje naar hogere oorden toch en dan gevolgd aan 5m40 door een zalig effect op die secundaire melodie en dan afgevoerd aan 5m43. 5m56 en hello to the piano, sublieme melodie daarmee. Gedurende die tijd prikkelt een geluid dat ik niet beter kan omschrijven als No Return-achtig je aandacht. 6m51 en inderdaad, TOR, die melodie is compleet veranderd; weer vollen gas op dit punt. 7m17, leuk uitstapje naar lagere oorden. 7m47 en de bassdrum valt weg, het einde is nakend. De piano revisited; vrij snelle afbouw hier. Uitsmijter vanaf 8m14, gewoon luisteren. Strikt melodisch eindigen, pure klasse. |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Belgian Bonzai
Strikt melodisch eindigen, pure klasse. |
Wel een hel voor DJ's :p |
|
|
| CygnusX |
Matti Kotala - Aedena
Uplifting nummer van de helft van Alt+F, Magellan Project en Avanto. Doet me denken aan de trance van een paar jaar terug. Heerlijke breakdown en melodie, maar tegen het einde had er wel wat meer afwisseling mogen zijn.
7.5/10
Cupa - Mass Panic (Gareth Emery Remix)
Uplifting trance van de bovenste plank, met een hoge catchy melodie en de typische Gareth Emery-sound voor de nodige energie.
8/10
DJ Vesiga vs. Jomar - Nightoperator (Club Mix)
Naar't schijnt al serieus oud : PvD draaide 'm al grijs in 2003. Maar pas gerereleased en vorige week Tune Of The Week by ASOT 183. Degelijke uplifting trance. Hier kan je de videoclip zien van de cheesy vocal mix.
8/10
Nik Og Jay - En Dag Tilbage (Metallix Sunrise Remix)
Trance remix van een Deense pop/rap-act, zonder vocals gelukkig ;) Heel lichte, zweverige uplifting breakdown. De sound voor en na de breakdown doet me nogal denken aan die van Signum en Outback.
7.5/10
Alucard pres. The 49th Line - Blue On Blue (Hydroid's Dream Remix)
Is hier al eens vernoemd door Phor, maar ik wou nog maar eens benadrukken hoe goed deze is. Proggy chilled vocal trance kan bijna niet beter dan dit. Alucard's nummers blijven maar beter en beter worden.
8.5/10
Fred Baker vs. The Keyboard Kids - All Of Us
Fred Baker doet het nog maar eens. De Fred Baker Remix begint stevig, à la MIB - Keep Pushin', gevolgd door een uplifting breakdown, waarna een zeer catchy melodie langzaam overneemt. Zet een dansvloer gegarandeerd in de fik. Hetzelfde kan gezegd worden van de geflipte hardtrance-"The Keyboard Kids" remix.
Fred Baker Remix : 8.5/10
The Keyboard Kids Remix : 8/10
PS: Die Solarstone - Eastern Sea bleek dus een uitgelekte, onafgewerkte versie te zijn. We zullen dus nog even moeten wachten... :) |
|
|
| Eagle` |
Geen zin om alles nog is te vertalen int nederlands, dus copy-paste ik gewoon mijn review van review sectie ;)
Miika Kuisma is the discovery of the last few months for me, his Atmosphere E.P. of last year was absolutely wicked imo, 4 beautiful tracks influenced with all kind of elements from goa, over melodic uplifting elements to proggy, heavily supported by John 00 Fleming which they deserve for every single second
Now this new collab with christian rush sees the light, the track isn't your typical dancefloor stormer, but it ain't less beautiful because of that, again those typical Kuisma goa elements in this tune imo, very smooth build-up to the first break, after the first break the real melodic part comes in with a dreamy synth that comes more upfront, during the whole song there's also some cool female vocal, bit haunting feeling if you ask me.
Incolumis Remix brought a darker feeling to the tune, way more haunting also and breakbit version. Difficult to describe this remix,I don't have the expertise of a producer, I hope some of you guys can explain it better than me . Anyhow I would catalogue it as progressive tech-trance or somethin ...
Final Conclusion: wicked release of these artists, give both 8,5
going to be released on Remark Recordings (Netherlands) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|