return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 
Trance Reviews - Januari/Februari 2005

TOR
Plastic Boy - From Here to Nowhere

wist niet waar ik het moest zetten, dus ik doe het maar in deze thread.

-> wat een kippenvelplaat! ik had al een sample gehoord op de Bonzai-website, maar nu is er dus de volledige versie op het album. het nummer zit echt schitterend in elkaar.. begint vrij dark met diepe effecten. na een tijdje krijgen we een atmosferische breakdown, die traag opbouwt.. en dan komt het moment: de hoofdmelodie. heel episch en anthemisch is die, net als de pads die Mike ervoor gebruikt. heel gevoelig ook. later passeert zowaar nog een piano die dat gevoel nog vergroot. en net wanneer je denkt dat het nummer stilvalt, laat Mike het nog es exploderen met een variatie op de originele melodie zoals hij dat zo goed kan. dit tweede gedeelte is helemaal anders dan het eerste, met een veel meer opzwepende melodie. precies of we krijgen in de intro iemand te horen die vrij depressief is, die dan tijdens het eerste melodieuze stuk zijn verdriet van zich af schreeuwt, daarna tot rust komt en er helemaal weer bovenop komt in de tweede melodieuze sequentie, waar er weer hoop aanwezig lijkt te zijn, waar hij weer zin krijgt in het leven.

gewoon een prachtig nummer! 9/10
_Jedi
^kzit nog maar aan Angel Dust .. kzou zeggen skip over en luister na TOR complete uitleg meteen naar From Here To Nowhere maar Angel Dust blijft toch KLINKEN zenne!
Jasperovitsj
quote:
Originally posted by TOR
Plastic Boy - From Here to Nowhere

wist niet waar ik het moest zetten, dus ik doe het maar in deze thread.

-> wat een kippenvelplaat! ik had al een sample gehoord op de Bonzai-website, maar nu is er dus de volledige versie op het album. het nummer zit echt schitterend in elkaar.. begint vrij dark met diepe effecten. na een tijdje krijgen we een atmosferische breakdown, die traag opbouwt.. en dan komt het moment: de hoofdmelodie. heel episch en anthemisch is die, net als de pads die Mike ervoor gebruikt. heel gevoelig ook. later passeert zowaar nog een piano die dat gevoel nog vergroot. en net wanneer je denkt dat het nummer stilvalt, laat Mike het nog es exploderen met een variatie op de originele melodie zoals hij dat zo goed kan. dit tweede gedeelte is helemaal anders dan het eerste, met een veel meer opzwepende melodie. precies of we krijgen in de intro iemand te horen die vrij depressief is, die dan tijdens het eerste melodieuze stuk zijn verdriet van zich af schreeuwt, daarna tot rust komt en er helemaal weer bovenop komt in de tweede melodieuze sequentie, waar er weer hoop aanwezig lijkt te zijn, waar hij weer zin krijgt in het leven.

gewoon een prachtig nummer! 9/10

Neemt er iemand de CD mee zaterdag op de bus? :toothless

En nu ben ik echt enorm benieuwd naar het nummer! Ik heb 2 jaar geleden Katra gehoord, en die paat gaf me toen ook al kippenvel. Ik en echt beneuwd naar deze "ge-update" versie...
Phortastic
quote:
Originally posted by Phortastic
* Alucard Presents the 49th Line - Blue on Blue (Octagens' Solid Dub / Hydroids' Dream Mix)

Dit is Disc 2 van blue on blue. Op disc 1 komt de original mix met nog een paar remixen waaronder een Espen Mix en een George Hales mix.
Octagens' Dub: pumping trance stormer! Wat een energie, i like it :eyes:
Octagen is een van de weinige trance producers die me toch nog regelmatig aanspreekt.
B-kant dan: hier hoor je voor het eerst de vocals van Jennifer Grimm, en ik moet zeggen die zijn zeer nice! Dit is een zeer laid-back trance remixje van Hydroid, maar tegelijkertijd ook zeer uplifting. Kvond de A-kant al niet slecht, maar dit ownt de A-kant toch wel. Heerlijke trance! :crazy:
Ik ben zeer benieuwd naar de Original mix van Alucard... Tot dan is deze Hydroid remix zeker de moeite!

update met de original mix en de dub [te vinden op Disc 1 van Somantic Sense, de andere remixen (George hales, espen,...) komen uit op "Team Toad" label].

Original: vocals zijn hier serieus pak minder goed dan in de Hydroid remix :nervous:
Kvind er niet veel aan eigenlijk, teleurstellend imo. Hydroid remix is pakken beter. Kvind de melodie wel zeer goed in original mix maar dat is ook alles eigenlijk. Ook de Octagen Dub (zie review in quote) vind ik een beter alternatief voor de original mix -> vocals gone en enkel de ownage melodie :)
Dub mix: begint al met knappe nature sounds om u in de goede mood te krijgen. Goede bassline ook, maar blijft dan wat hangen imo. Niet zo heel bijzondere track. I'll tell it again: go for the Hydroid remix.
Ben benieuwd naar de overige 3 remixen (G. Hales, Espen, Alucard chilled remix)
Pheatus
whiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...
net thuisgekomen en wat lag er mooi te wachten op me??
Plastic Boy - It's A Plastic World album :D :D
Kalm proberen te blijven... maar totaal mislukt toen ik hem uit de grote omslag haalde: Handtekening van Mike op het hoesje!!! Sweet... had ik niet verwacht :D Echt nice! THX Mike!!!

Ondetussen al liggen kwijlen naar de zotte plaatjes. M'n all-time favorite Silver Bath in al z'n glorie... hmmm zaaaalig :crazy:
Trouwens ivm From Here To Nowhere: zalige plaat! En natuurlijk uitermate sterk 'geïllustreerd' door Kevin :). Waarom schrijfde eens geen boek over Trance Kevin? Ge zou da heel goed doen als schrijver IMO :toothless

Anyway...
Thanks M.I.K.E & Banshee!!

Greetz,
Pheatus

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium