return to tranceaddict
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 
Wat is je favoriete genre binnen EDM ?

Dark Apostle
quote:
Originally posted by Kaidreas
electro/goth? is gewoon van elektro heel veel weg van goth, of is dat nog en ander genre buiten elektro.
want elektro en goth----> ik zie het verband niet echt

de reden dat electro en goths samen gaan komt door de jaren 80 wanneer de toen bestaande gothic-scene in aanraking kwam met wave en electro-pop.
Ondertussen behoort Medieval, Dark Ambient, Dark Techno, Metal, Industrial, etc ook tot de gothic-scene dankij een aantal afgesprongen richtingen en andre scenes die aanrakingspunten hebben met de gothic scene zoals de rivet-head (industrial), metal-head (metal), candy-raver (futurepop, dark techno, hard tech, ebm), etc

Sinds heden heeft de trancenicht ook zijn toetreding gevonden hier in België (ikke):p en aan de remixen/remakes releases van VNV Nation, Apoptygma Bezerk, Anne Clark, Covenant, Front 242, Devision, The Cure, Wolfsheim, etc te zien ben ik niet de enigste.

Ik dacht toch dat ik al eens deze hele zever had uitgetypt, of zaag ik nu al zoveel dat ik niet alleen nimeer weet waarover ik al heb zitten zeveren, maar ook dat ik niet kan herinneren waarover ik nog moeten beginnen zeveren? :conf: ....damn
Jasperovitsj
Progressive :)

Maar daar reken ik ook prog breaks bij, en de grens tussen pure house en prog house is vaak ook heel dun. Maar das net het fijne van "progressive", het heeft elementen uit zoveel stijlen, en dat maakt het zo interessant :)
Dark Apostle
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Progressive :)

Maar daar reken ik ook prog breaks bij, en de grens tussen pure house en prog house is vaak ook heel dun. Maar das net het fijne van "progressive", het heeft elementen uit zoveel stijlen, en dat maakt het zo interessant :)

Ik heb een beetje het gevoel dat de hele electronische muziek scene terug wat naar homogeniteit zoekt.
Op het album van The DJ Producer, een hardcore producer, staan er enkel tracks op die na hun break klinken als pure ambient (boeiend album trouwens).
Ook tracks die uplifting zijn hebben soms breakbeat stukjes en wat tegenwoordig als progressive wordt verkocht gaat ook alle richtingen uit kwa stijl en inhoud.
Jasperovitsj
quote:
Originally posted by Dark Apostle
Ik heb een beetje het gevoel dat de hele electronische muziek scene terug wat naar homogeniteit zoekt.

quote:
Originally posted by Dark Apostle
Ook tracks die uplifting zijn hebben soms breakbeat stukjes en wat tegenwoordig als progressive wordt verkocht gaat ook alle richtingen uit kwa stijl en inhoud.

Is dat niet contradictisch? :)
Buoyant
Trance, als uplifting as possible please

P.S. nu het toch over genres gaat,hoe noem je de muziek van NU-NRG eigelijk ?

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium