return to tranceaddict
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 
Wat is je favoriete genre binnen EDM ?

Zehra
Trance!

In mindere mate progressive (trance) :)
Dark Apostle
quote:
Originally posted by Phortastic
en ik kan geen 40 opties derin zetten. (kan ik in theorie wel, maar vind ik wat overdreven :)

tssss, oftwel doede ne poll goed oftewel doedem niet :p ;)

quote:
Originally posted by Phortastic En hardcore da noem ik gene muziek, sorry ;x

:eek: :(

En wat betreft EBM en Industrial niet kennen, dat is een gat in uwe cultuur. EBM is de voorloper van EDM (ondertussen volledig gemoderniseerd door groepen zoals Suicide Commando, Hocico, Evil Toy....en de creatie van het het schaamteloze Futurepop-genre), de belgische pioniers waren niemand minder dan Front 242, The Klinik, etc en hedendaagse industrial wordt gekenmerkt door machinale geluiden en rythmes. Industrial vind je nu terug binnen de Metal (Rammstein, Nine Inc Nails), Electro/Goth (S.I.N.A., Converter, Combichrist) en Hardcore (Ophidian, Catscan, Hellfish, Radium)

Maar als je Industrial zegt in Nederland denken vele aan Industrial Hardcore en in België denken we meer aan Industrial Electro, België heeft in mijn ogen hier het groter gelijk omdat Industrial het products is van de vraag naar een hardere EBM vorm ergens eind jaren '80, begin '90.

PS: EBM staat voor Electronic Body Music
FUSyke
Favoriet hoofdgenre: Trance

Maar dit splitst zich op in uplifting, energetic & tech Trance

Tribal & Tech House mag ook voor mij:)
Phortastic
quote:
Originally posted by Dark Apostle

En wat betreft EBM en Industrial niet kennen, dat is een gat in uwe cultuur. EBM is de voorloper van EDM (ondertussen volledig gemoderniseerd door groepen zoals Suicide Commando, Hocico, Evil Toy....en de creatie van het het schaamteloze Futurepop-genre), de belgische pioniers waren niemand minder dan Front 242, The Klinik, etc en hedendaagse industrial wordt gekenmerkt door machinale geluiden en rythmes. Industrial vind je nu terug binnen de Metal (Rammstein, Nine Inc Nails), Electro/Goth (S.I.N.A., Converter, Combichrist) en Hardcore (Ophidian, Catscan, Hellfish, Radium)

Maar als je Industrial zegt in Nederland denken vele aan Industrial Hardcore en in België denken we meer aan Industrial Electro, België heeft in mijn ogen hier het groter gelijk omdat Industrial het products is van de vraag naar een hardere EBM vorm ergens eind jaren '80, begin '90.

PS: EBM staat voor Electronic Body Music

aha :)
mja ik beperk het tot EDM he ;)
Kaidreas
quote:
Originally posted by Dark Apostle
Electro/Goth (S.I.N.A., Converter,

electro/goth? is gewoon van elektro heel veel weg van goth, of is dat nog en ander genre buiten elektro.
want elektro en goth----> ik zie het verband niet echt

ik heb progressive trance & house genomen.
ik luister nog naar trance, als er goede dingen tussen staan.
ma tegen woordig gaat men voorkeur naar funky house (geen groove) en ook niet te deep.
house met leuke vocals en met phatte beats :D

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium