|
|
| eieregooie |
(Y)
Ik had al tegen het dronken meisje gezegd dat ik er 2 april weer zou zijn :D |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by FUSyke
* We hebben ongeveer voor 2500€ drank verkocht. Daarvan gaat 2/3 naar de eigenaar en 1/3 naar ons omdat we de bar zelf hebben gedaan. Door de fout van enkele collega's van mijn klas hebben we wel verlies geleden. Hoe komt dit? Door het weggeven van drank; door een dubbele hoeveelheid sterke drank te geven ipv een; door te geld te stelen; ... We hebben op voorhand goed afgesproken dat iedereen zijn verantwoordelijk moet nemen en toch is dit gebeurd. Het enige wat je kunt doen is goed afspreken, iedereen houdt zich aan de regels en hopen dat er geen profiteur in de groep zit. De baas had wel een ander systeem in gedachten: hij doet zelf de bar en tot 1000€ drank dat hij verkoopt krijg je bijvoorbeeld 5% van de drankomzet; op al het gene boven de 1000€ dat hij verkoopt krijg je dan 10% (de juiste percentages weet ik wel niet meer, zou bij hem nog ff moeten nagevraagd worden). Als Cresto het contract gaat tekenen kan hij het mss nog keer vragen.
|
Das inderdaad wel jammer, hopelijk hebben we dat ook niet voor...
Nu ja, ik ken we wat truken van de foor om misbruik tegen te gaan, dus het zal allemaal wel in orde komen. En ik denk dat de winstmarge groter zal zijn als je zelf de bar uitbaat dan wanneer ge die procent krijgt... |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Das inderdaad wel jammer, hopelijk hebben we dat ook niet voor...
Nu ja, ik ken we wat truken van de foor om misbruik tegen te gaan, dus het zal allemaal wel in orde komen. En ik denk dat de winstmarge groter zal zijn als je zelf de bar uitbaat dan wanneer ge die procent krijgt... |
Die procent is heel laag. Want ik denk niet dat wij bv 1000 euro aan inkomsten zullen hebben. 5% van 1000 euro is 50 euro en dus nie de moeite.
De beste truck om misbruik achter de toog tegen te gaan is: Ook de helpers zelf laten betalen. Tprobleem is dat da misschien niet door iedereen wordt geapprecieerd.
Bovendien is er best iemand achter de toog die kan tappen. Zoiezo is het al de vraag of je een vat gaat open doen. En een geopend vat is een betaald vat. En hij vraagt 200 euro voor een vat. Hieruit kunnen goedgetapt 180 pinten. Er staan ook 256 flesjes bier in de frigo. Hierop is de winstmarge zoiezo iets groter. |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by djcresto
1)De beste truck om misbruik achter de toog tegen te gaan is: Ook de helpers zelf laten betalen. Tprobleem is dat da misschien niet door iedereen wordt geapprecieerd.
2)Bovendien is er best iemand achter de toog die kan tappen. Zoiezo is het al de vraag of je een vat gaat open doen. En een geopend vat is een betaald vat. En hij vraagt 200 euro voor een vat. Hieruit kunnen goedgetapt 180 pinten. Er staan ook 256 flesjes bier in de frigo. Hierop is de winstmarge zoiezo iets groter. |
1) Geen idee wat we in dat geval moeten doen, maar er moet zeker een systeem van betaling zijn. Want ik wil niet dat mensen de bar gaan doen om zich is goed en gratis petrol te drinken voor de rest van de avond... Niet dat ik de Beta's niet vertrouw, maar laten we toch maar niemand in de verleiding bregen :)
En jah, geld stelen is ook deels te verhinderen, en voor de rest is het rekenen op de goeie wil van de Beta's...
2) Er moet idd altijd een ervaren tapper achter de toog staan, maar dat zal ook geen probeem zijn denk ik, gezien de mensen die zich al hebben opgegeven. Wel stom van zijn "vat open is volledig vat betalen" - systeem, maar dan moeten we maar op tijd overschakelen naar fles-pils... |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
1) Geen idee wat we in dat geval moeten doen, maar er moet zeker een systeem van betaling zijn. Want ik wil niet dat mensen de bar gaan doen om zich is goed en gratis petrol te drinken voor de rest van de avond... Niet dat ik de Beta's niet vertrouw, maar laten we toch maar niemand in de verleiding bregen :)
En jah, geld stelen is ook deels te verhinderen, en voor de rest is het rekenen op de goeie wil van de Beta's...
2) Er moet idd altijd een ervaren tapper achter de toog staan, maar dat zal ook geen probeem zijn denk ik, gezien de mensen die zich al hebben opgegeven. Wel stom van zijn "vat open is volledig vat betalen" - systeem, maar dan moeten we maar op tijd overschakelen naar fles-pils... |
Toen wij een aantal maanden terug met onze sportclub 3 dagen (vrijdag, zaterdag, zondag) de cafetaria van de sporthal (ja die in oudegem) mochten openhouden hebben we alles zelf betaald. Ofwel was het gewoon streepke trekken op de poef of wel betaalden we direct. Dit was zo op voorhand afgesproken en niemand had er toen problemen mee. Uiteindelijk koste dat weekend ook wel veel geld aan de grootste helpers. Maar je krijgt wel regelmatig ene mee getrakteerd. En ons doel was uiteindelijk bereikt, 2200 euro winst met de cafetaria alleen. De zondag na afloop om een uur of 2 's nachts hebben we er dan eentje op kosten van de club genomen :D |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|