return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 [23] 24 25 26 
Vrouw rijdt overvaller doood

sndh
edit: snuggie was me voor...

ik walg echt van deze reactie, sorry, ik zal meteen vertellen wat me zo dwars zit.

Ik kan me opzich best vinden in de kritiek op het softe imago wat de politie in Nederland. Huisvaders in Lupo´s, dat zijn het. Maar dat komt niet doordat het slechte agenten zijn. Dat komt door budgetproblemen en de attitude van de beleidsvorming.

Ik denk alleen niet dat we een illusie moeten scheppen door de politie veel meer macht te geven en veel hogere straffen moeten gaan opleggen. Wordt NL eigenlijk veiliger van die identificatieplicht? Neen. Wat is het volgende? Er is al een wet in de maak die het straks voor politie mogelijk maakt vermeende terroristen zonder enige procesvorm 2 jaar op te sluiten. Maakt dat NL veiliger? Ook niet. Zo schuiven we steeds verder richting de politiestaat. En dat is nu net een staatsvorm die 60 jaar geleden zo ´in´ was.

Eerlijk gezegd, het argument van de fietsencontrole is al zou oud als de weg naar Rome. Vroeger had je een Veldwachter, toen hoorde je dit bij wijze van spreken ook al.

Welke oorspronkelijke missie doel je trouwens op? Boeven vangen? Als je het hebt over georganiseerde misdaad, terrorisme if you like, dan kun je niet spreken over oorspronkelijke missie´s. Int. terrorisme is nieuw, en dus niet een oorspronkelijke missie die tegen te gaan.
De politie heeft als taak misdrijven en overtredingen te straffen, en evt. te voorkomen. En dat doen ze als ze een lijk opvissen uit de gracht, maar ook als ze je aanhouden voor het rijden zonder licht, en het niet dragen van je ID. Want dat wilde men toch? Een veiliger NL? Met een mooie Idplicht, erg veilig....De enige keren dat je om een ID wordt gevraagd is in feite wanneer je een overtreding begaat, niet een misdrijf. Dan komt men met bevoegdheden toch wel achter je identiteit.
Geen gezeur dus over je Id of je kapotte fietslichtje. Koop lekker 2 van die electrische dingen, die kan je op elke gejatte fiets knallen, of op je jas gooien.

Toornen aan de trias politica omdat er een Hofstadgroep is, en omdat een tasjesdief is doodgereden, al dan niet door schuld, is dom, populistisch gebrabbel. Je wil naar een strenger systeem, kijk naar de USA, daar hebben ze ook Trias Politica, een politiesysteem dat het oppakken van terroristen enorm makkelijk maakt (Guantanamo Bay) , en is het daar veilig? Nee hoor, daar ook niet....

En over je Westerbork gebeuren, kots. Ga jij maar eens opzoeken wat Westerbork was, het portaal voor Auschwitz.
New Wave
quote:
Originally posted by SnuggLe
Maar oh wee als er bij die mensen die zeiken ingebroken is, dan moet de politie op stip en sprong aanwezig zijn.........

En dat doen ze dus niet :D
Je kan nu via de computer aangifte doen of de eerst volgende werkdag naar het bureau komen.
Vroeger kwam nog wel eens de man met de kwast. Het enige wat je nu doet is je aangifte komen halen voor de verzekering. Verder komt het op de grote stapel wat na 5 jaar in de vuilverbrander gaat. Of het wordt op straat neergezet. Zie je ook nog wel eens :p
SnuggLe
quote:
Originally posted by sndh

Ik denk alleen niet dat we een illusie moeten scheppen door de politie veel meer macht te geven en veel hogere straffen moeten gaan opleggen. Wordt NL eigenlijk veiliger van die identificatieplicht? Neen.

Nee klopt, maar het is wel een HEEL GOED hulpmiddel voor de politie. Je zegt het zelf iets verderop al. Kijk, je wordt niet zomaar opgepakt omdat je je ID niet bij je hebt. Alleen als er een VERDENKING is. En daarmee kunnen ze dan, als je hem bij je hebt, jou meteen uitsluiten bv als dader. Het is gewoon handig, want het komt ZEER vaak voor dat mensen het niet bij zich hebben als ze op gepakt worden, waardoor ze een valse identiteit opgeven.

Maar hebben de echte criminelen zo'n ID bij zich dan? Nee, dat denk ik niet. Maar daarom kan je ze er wel 'bijnaaien'. Wat doen agenten die een zeer groot vermoeden hebben dat er wel iets is, maar neits kunnen bewijzen (als de betreffende persoon al 10x voorkomt voor diefstal/opium ofzo)? Dan gaan ze die hele auto doorzoeken als dat mag. En bv bekeuringen uitschrijven voor ID, gordels, licht, kentekenbewijs. Dan doen ze zoiets ja....... en terecht.

En strenger straffen helpt inderdaad geen zak.
Daar zijn al vele wetenschappelijke studies naar verricht.

quote:
Originally posted by New Wave
En dat doen ze dus niet :D
Je kan nu via de computer aangifte doen of de eerst volgende werkdag naar het bureau komen.
Vroeger kwam nog wel eens de man met de kwast. Het enige wat je nu doet is je aangifte komen halen voor de verzekering. Verder komt het op de grote stapel wat na 5 jaar in de vuilverbrander gaat. Of het wordt op straat neergezet. Zie je ook nog wel eens :p

Ja, maar dat is een stukje service aan de burger. De meeste zeiken dat ze daar speciaal voor naar het bureau moeten. En inderdaad, ze doen het ALLEEN voor de verzekering.

Maar wat verwacht je nou, dat als er iets is gepleegd bij je. Wees realistisch. Als de politie GEEN aanwijzingen heeft, geen vingerafdrukken of wat (dat is arbeidsintensief werk...maar je hebt gelijk, de technische recherche zou vaker langs moeten komen), dan kan men ook niets! Kunnen ze er wel 20 op zetten, maar dat heeft geen zin. Dat soort zaken worden meestal 'met geluk' opgelost. DNA bewaren, en dan hopen dat die gast nog een keer tegen de lamp loopt.
New Wave
quote:

Carnaval: 'Ali, hou mijn tassie effe vast'
Gepost door Stefan (SunChaser) - Bron: FOK
Gepubliceerd: dinsdag 25 januari 2005 @ 11:55
In het kader van hoe origineel mogelijk maak ik mijn carnavalsplaat, is er nu het nummer 'Ali, hou jij mijn tassie effe vast'. De instant-hit verwijst naar de gebeurtenis rond de vermeende tasjesdief Ali el B., die vorige week door zijn slachtoffer werd doodgereden. Youp van het Hek en Sjaak Bral gaven in hun columns al een voorzetje door deze titel als suggestie te noemen, en nu is het dan echt gemaakt.

Het liedje is een parodie op Miggy's 'Annie, hou jij mijn tassie effe vast', een nummer 1-hit in de jaren tachtig. De tekst is nu onder meer: Ali, hou jij mijn tassie effe vast, want ik moet inparkeren.

Wie het nummer horen wil, moet morgenochtend zijn radio om 6.00 uur afstemmen op 3FM want Giel Beelen draait het nummer in het kader van Wansmaak Woensdag. Het nummer zal de komende tijd ook ongetwijfeld in menig café te horen zijn.

:p geniaal :p
jp
http://www.vkmag.com/media/rinkeldek_ali_tassie.mp3

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland