|
|
| DJ_Siesta |
| lol altijd dat "zo hoort het" praat. :o . |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by DJ_Siesta
lol altijd dat "zo hoort het" praat. :o . |
Tsja, dat heet RECHTSSTAAT, democratische rechtsstaat zelfs. Ooit gehoord van Trias Politica, oftewel machtenscheiding? Dat zorgt dat de overheid niet zomaar mensen op kan pakken, dat alles ergens op gebaseerd is (op de wet) en dat iedereen dezelfde rechten heeft.
Maarja, dat zal wel :o zijn. |
|
|
| DJ_Siesta |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Tsja, dat heet RECHTSSTAAT, democratische rechtsstaat zelfs. Ooit gehoord van Trias Politica, oftewel machtenscheiding? Dat zorgt dat de overheid niet zomaar mensen op kan pakken, dat alles ergens op gebaseerd is (op de wet) en dat iedereen dezelfde rechten heeft.
Maarja, dat zal wel :o zijn. |
jawel dat ken ik allemaal wel, maar wordt beetje gek dat iedereen elkaar na lult over dit en dat en hoe het wel moet. Maar regels zijn er om te breken toch :p . maar zonder gekheid in principe heb je wel gelijk maar ik vind dit een zwakheid van de rechtsstaat. Maar dat is wel vaker gebleken want hoe moet je je tegenwoordig nog verdedigen? Als je wordt aangevallen en je hoekt die ander neer zit je zelf ook nacht in de cel als het tegenzit, dit soort dingen bedoel ik. Vind ik een zwakte van de rechtsstaat. |
|
|
| HiGH_NrG |
jawel dat ken ik allemaal wel, maar wordt beetje gek dat iedereen elkaar na lult over dit en dat en hoe het wel moet. Maar regels zijn er om te breken toch :p . maar zonder gekheid in principe heb je wel gelijk maar ik vind dit een zwakheid van de rechtsstaat. Maar dat is wel vaker gebleken want hoe moet je je tegenwoordig nog verdedigen? Als je wordt aangevallen en je hoekt die ander neer zit je zelf ook nacht in de cel als het tegenzit, dit soort dingen bedoel ik. Vind ik een zwakte van de rechtsstaat. |
Wat ik in dit geval zwakte vind van de rechtstaat is dat ze niet vasthouden aan één beleid. Ze doen steeds weer anders. En ik denk dat je toch wel een lijn moet trekken. |
|
|
| SnuggLe |
Daar ben ik het ook wel mee eens hoor.
Soms moeten uitzonderingen kunnen, maar weet je, iedereen roept nu als een kop zonder kop. Laat die rechters en het OM gewoon hun werk doen, iedereen roept dat ze het WEL of NIET met opzet deed. Dat weet helemaal niemand, iedereen kan alleen maar gissen...
De media en de mening van het volk mag af en toe wel eens meespelen ja, maar toch.......ik weet het niet. Als je dit soort dingen toelaat kan het allemaal komen tot anarchie op den duur (oke, overdreven dan). |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|