return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 
BeTA DJ Room @ Tropicana *Latest News*

_Jedi
Beta DJ Room @ Tropicana
------------------------

Sommige onder jullie hadden of hebben al wat opgevangen dat ik bezig was/ben ivm met een zaaltje in Tropicana (Geraardsbergen) die voor Beta-Forum DJ's ter beschikking zou staan, muziek concept =Trance - Progressive Trance (ofcourse), de mogelijkheid geven om jonge talenten van het forum playtime te geven, en zelfs met de gekende goeie samenwerking die er heerst op het forum iets leuks te kunnen doen. Na een 3 - tal gesprekken lijkt het idee weer in de ijskast te belanden maar het staat het manganement nog steeds open voor ideeën, maar om zo beetje uit te leggen wat de struikelpunten liggen en misschien later nog worden opgelost vertel ik toch zo beetje hoe het zit. Tot hiertoe vind ik het vooral jammer voor de DJ's van het forum. En dat sommige waarschijnlijk al hoopten op setjes in een dergelijke zaaltje... :(

Story =

Woensdag (voorlopig) laatste gesprek gehad ivm met het idee met Annebel & Yves (concept management Tropicana)

1) Wat?

Een kleine versie van de 2de zaal zou tot de Beta's ter beschikking kunnen staan, hoewel het management nog liever de volledige 2de zaal gebruikt dan een moeilijk in te richten 2de zaal die eerder chilly zou moeten overkomen. Bij vorige events .. steeds heel frisse temperaturen, openings uren = 0u -> 5u
Bij vorige parties werd het zaaltje eerder gebruikt als een frisse ontvluchting van de massa in de eerste zaal.

2)Wie?

Demoke opsturen naar mij of Tropicana, Enkelen heb ik al eens gehoord maar ik zou iedereen wel een kans geven om er eens te spelen.

2) Wanneer?

Wanneer er events met veel reclame worden georganiseerd zou dit mogelijk zijn, niet op resident-nights. Het probleem is wel dat sommige events in samenspraak zijn met party-promotors (zoals int verleden met TWA, Special T, Gigdis, Sony Music, ...) en een extra zaaltje voor de Beta's staat dan niet in het samenwerkingscontract.

Een eerste mogelijkheid ging zelfs op 5 februari zijn met DJ Fever!
Resident DJ Koen viert dan zen verjaardag met guests in de main room o.a. Philip (La Rocca, Shaft, Ex-Illusion)

2) Financieel

Aangezien het management me vroeg hoe ik de DJ's (JULLIE BETA-DJ's DUS) zou gaan betalen, zocht ik eigenlijk nog naar een oplossing=

Een sponsor? (niet makkelijk voor een klein concept en moet de affiches, flyers altijd aangepast worden)

Een extra inkom voor het zaaltje?
Praktisch nog te doen, maar de clubbers zijn in vlaanderen al heel kritisch, en aangezien ze al binnen zijn zie ik dan velen gewoon vertoeven in de eerste zaal. Alsof je voor The Level extra zou moeten betalen in Illusion? :rolleyes:

Uit eigen zak? (wil ik wel als jullie geen zotte bedragen vragen, maar dat wou het management dan weer niet, dat ik dat uit eigen zak betaal)
Jasperovitsj
Om een concept te lanceren zou ik gerust de eerste keer gratis willen draaien. Als het een succes is en er komt meer van kunnen we nog altijd zien hoe het financieel verder verloopt. Als het geen succes wordt hebben we toch een leuk BETA-feestje gehad, en das ook al wel wat waard! :)

En wat is nu juist het struikelblok voor hen?
Kaidreas
mja, ik peins ook wel dat ge hier niet op de prijzen moeten gaan letten ze. zouden er niet genoeg beta's zijn die gewoon gratis willen draaien.
Mja, tis wel een leuk voorstel in iedergeval
_Jedi
1)Vooral het financiele ivm met de DJ's.

2)Een moeilijk punt is ook dat de party-promoters plots iets extra's krijgen waar ze reclame voor moeten maken dat ze misschien zelfs niet willen.

De mensen kennende zouden ze de Beta's heel graag ontvangen, dat betwijfel ik niet, maar misschien dat zeliever hebben, en misschien moeten we dat eens doen, dat de Beta's een Party-Promoten in Tropicana.
Zelf ne guest booken in de main hall in combinatie met 2 Beta's DJ's. (Max 3 guests op ne avond)
Een mooie titel, een schoon flyer/affiche ontwerpen en reklame maken? Ik denk dat ze dat liever hebben dan dat ik al heb gaan zagen voor dat 2de zaalke.

Maar ja daar komt veel bij kijken, reklame kosten (flyers, affiches,.. drukken) sponsors zoeken, DJ betalen, reklame kunnen maken,.. flyeren.
Kheb er al in Tropicana serieus zien floppen met hun 'ideeën', concepten, maar er zijn er ook die aardig wat hebben aan verdiend en dan een naam opbouwen.
Jasperovitsj
^ Serieuze risico's, tenzij ge natuurlijk een bekende DJ kunt vinden die voor een héél zacht prijske komt draaien...Mike, Elof, Lolo, anyone? :toothless

En dan rest inderdaad nog de vraag: gaat ge die club volkrijgen met de muziek waar de BETA's voor staan?

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium