return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 
[TV] Canvas - Dansen op de vulkaan (22:55hr)

jp
Dansen op de vulkaan - Woensdag 12 januari 2005 22u55 CANVAS

Ze trekken een sexy rokje aan en naaldhakken. Ze verven hun haar en maken zich op. Ze dansen de nacht door tot laat in de ochtend. De raveparty’s, de technofuiven, de zomerparades, de feestjes met seks en wilde uitspattingen, ze vinden dat allemaal gewoon fantastisch. Hun lichaam voelt zo licht aan, en lekker. Zo warm en knus.

Eilèn, Helen en Carina zitten zwaar aan de partydrugs. Ecstasy, speed. Ze beginnen ermee uit nieuwsgierigheid. De pilletjes doen hen de raves beleven als krankzinnige joyrides, als verliefdheid, maar dan duizend keer sterker. Vanaf dan is hun leven nooit meer helemaal hetzelfde. Feesten wordt een levensfilosofie om bewust te ontsnappen uit de saaiheid van het dagelijkse leven van school en werk.

Maar hun geromantiseerde houding tegenover drugs verandert hun leven. Ze worden er agressief van. Ze hebben slaapproblemen. Soms verminken ze zich. Ze hebben last van flash backs. Hun vriendjes worden gewelddadig als ze pillen slikken. Ze worden bezitterig, en soms slaan ze er op los. Ze worden betrapt en dan geraken ze in de cel.

Tine sterft aan een overdosis en laat haar moeder Gro alleen achter. Op een nacht vindt Gro haar dochter op de grond. Het meisje kan haar nog zeggen dat ze twee XTC pillen heeft genomen. Plots slaat ze met haar hoofd tegen de muur. Gro ziet haar dochter wegglijden. De lach in het oog, zegt Gro, dat was Tine. The Smile in the Eye is de titel die Piotr Kuzinski oorspronkelijke aan deze documentaire heeft meegeven.
Jasperovitsj
Interesting! :)
Nog een uurke of 3 filosofie studeren en dan toch maar eens naar dit programma kijken denk ik.
The_G0dfather
:( enkel tv1 op kot, stomme kabeltv werkt niet terwijl hij zou moeten werken, bovendien wil m'n antenne alleen tv1 weergeven, versta er de ballen van, normaal is canvas ook te zien met een antenne.
Kaidreas
als ik onze pa zen fatte pens kan verschuiven, en het kaske kan afpakken zal ik wel is kijken... :cool:
Gladius
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Interesting! :)
Nog een uurke of 3 filosofie studeren en dan toch maar eens naar dit programma kijken denk ik.

hah super, kben da ook aant studeren (inleiding tot de westerse wijsbegeerte). Kmoet zeggen, het is vrij interessant allemaal, maar morgenvroeg begin ik aan de moderne wijsbegeerte (beginnend bij Hume) en ik vrees dat da een pak moeilijker gaat worden =\

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium