return to tranceaddict

Effektbox?

Laszlo
Hola!

Känns som att jag just nu står och stampar på samma jävla ställe med mina sets...lite effekter skulle tillföra en helt ny dimension...Har länge velat ha en DJM-600 (eller varför inte en Xone 92:a :D), men priset på de ligger långt över det jag har råd med just nu - därför funderade jag på att istället investera i en effektbox. Pioneers EFX-500 ligger ganska nära till hands, inte så dyr heller...€400 i Tyskland...Med en sån kanske jag kan stå ut med mitt sketna mixerbord ett par år till...någon som känner till liknande (bättre, billigare?) produkter?

Puss & Kram
X-scream
Visst, DJM är pansarvagnar som funkar i alla lägen men effekterna är inte särskilt bra enligt mig. Har en viss tendens att ibland
"klicka" till lite väl mycket när man slår av/på en effekt. Har även läst en del om halvtaskig ljudkvalité, inget som jag märkt men
jag har ju inget o jämföra med, förutom en gammal Numark :tongue2
Känns också som om DJM-serien håller på att "fasas ut", finns ju bättre mixrar för samma pengar så jag tycker du ska skippa DJM..

Effekter skulle nnog tillföra en del nytt men en grej som jag gärna skulle vilja ha e en loop-funktion. Kombinerat med effekter så kan man nog göra riktigt schyssta grejer :crazy:
Så på min framtida investeringslista ligger en CDJ1000 och en ny skönare mixer tex Xone :wtf:

Nog tjötat, mitt tips e att du tar på dig dina dj-vantar o rullar ner till närmaste DJ-lada. Väl där frågar du snällt om du får testa lite effektburkar/mixers med effekter

Kram på rä' :D

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden