|
|
| M_Peror |
Ik gebruik Net Transport van Xi. Ik kan er de meeste streams mee vangen (ook real etc). Nederlandse taalpakketten. Kan ook schedulen vlgs mij (nooit getest though).
Internetsite (op dit moment) http://lycos26486.l97.lycos.com.cn/default.htm
Shareware, maar zonder hinderlijke beperkingen in de gratis. |
|
|
| SaBi |
| Oke , bedankt voor jullie reacties . Ik ben aan de slag gegaan met Total Recorder en ik moet zeggen dat dat een vrij compleet programma is en dat het naar behoren werkt ;) |
|
|
| robin |
| quote: | Originally posted by TranceZoner
Ik heb dat programma zelf ook eens uitgeprobeerd bij een maat van me, en ik moet zeggen dat het aardig ingewikkeld was:eyespop: :eyespop: |
Uiteindelijk wel werkend gehad?
Het is vrij simpel hoor.. maar de uitleg die je bij de files krijgt is nou niet dat je zegt... |
|
|
| robin |
1.
download De winamp plugin
2.download De server plugin (aangezien je zelf voor server speelt)
3 Installeer beide.
4 Ga naar je program files dir > SHOUTcast. Open sc_serv (in notepad)
Ik krijg hier nu een hele berg veel te lange regels. druk ctrl+f om te zoeken naar de instellingen die we moeten gaan veranderen
- 'Maxuser' (na 2 keer next kom je bij 'MaxUser=32' verander de 32 in het gewenste aantal maximum luisteraars, houd rekening met de kwaliteit waarop je wilt gaan uitzenden)
- 'Password' (na 3 keer kom je bij 'Password=changeme' verander chanceme in het gewenste password, dit heb je nodig bij het instellen van de winamp plugin
- 'portbase' (na 2 keer kom je bij PortBase=8000 dit is de poort waar je op wil uitzenden, als je dit veranderd let er op de jou nummer EN het nummer daarboven (in dit geval 8001) beschikbaar zijn.
De overige settings zijn niet zo van belang (ga ik niet uitleggen tenminste, als je ze nodig heb, heb je hier zelf ook wel verstand van)
- Sluit het notepad document, wijzigingen OPSLAAN.
- start 'sv_serv' (ms-dos schermpje opent, gewoon laten staan)
- Open winamp, en druk ctrl+p 'plugins > dsp/effects'open 'Nullsoft shoutcast source' en ga naar de tab 'output' klik op output 1, wijzig eventueel port en password naar je eigen gekozen pass & port, ga nu naar de tab encoder, selecteer onder 'encoder settings' de gewenste kwaliteit (hou hierbij dus weer rekening met je upload snelheid en het aantal luisteraars dat je verwacht.. Tab input, laat winamp staan als je uitzend vanaf een winamp playlist, selecteer soundcard input als je wilt uitzenden vanaf je line-in. De overige instellingen daar moet je zelf maar invullen.
- Ga terug naar tab output en klik op connect.
Nu zou alles moeten werken
** werken de download links niet, zoek ze via www.shoutcast.com***
"welke link geef ik aan mijn luisteraars?"
http://jou-ip:jou-poort (ik zal nu even mijn shoutcast aanzetten, dus bijvoorbeeld http://62.58.245.63:8000, die url voer je in in winamp (of soortgelijk programma) onder 'open url' winamp sneltoets ctrl+L)
"wat is mijn ip?" >> www.whatismyip.com
:) |
|
|
| MennoB |
| Okee bedankt zal kijken of het werkt! |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|