return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 
Inspelning?

Cham
Nu är det dags igen och be om hjälp .. :rolleyes: Nu är det iaf så här att jag känner att jag har kommit igång på riktigt, jag har en schysst anläggning (enligt mig iaf) med 2 st Technics sl-1210 MK II samt en Nunmark DXM 06. Mixningarna går bara bättre o bättre så det känns så de flyter på :) Men det jag undrar nu är hur man på bästa samt enklast sätt kan spela in sina set på datorn. Vilket program som krävs samt om man måste ha några speciella drivers eller dylikt.

Men som sagt det jag har är:
1 st Nunmark DXM 06
2 st Technics sl – 1210 MKII
Ljudkortet jag har är Creative Soundblaster Live
jeremy1984
En kabel kopplad från mixern till Line-in på ljudkortet, samt lämpligt program räcker :)
Soundforge använder jag!
Dj_Irish
quote:
Originally posted by jeremy1984
En kabel kopplad från mixern till Line-in på ljudkortet, samt lämpligt program räcker :)
Soundforge använder jag!

Yep, soundforge duger bra. Själv föredrar jag totalrecorder för samtliga inspelningsbehov. Väldigt bra program som faktiskt är värt att betala för ;)
Dioxys
grejjen med soundforge är ju att du kan redigera ljudet direkt efter du spelat in det (i samma program) :)
Dj_Irish
quote:
Originally posted by Dioxys
grejjen med soundforge är ju att du kan redigera ljudet direkt efter du spelat in det (i samma program) :)

Sant, klippa och klistra kan du göra i Totalrecorder men lite mer avancerade grejer behvöer du Soundforge till. Men ärligt talat, hur lång tid tar det egentligen att starta upp Soundforge efter inspelning och ladda filen ;)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden