|
|
| TOR |
dit is een foto van de Hubble-ruimtetelescoop uit 1996.
op de foto zijn 2500 sterrenstelsels te zien over een gebied met een oppervlakte van 1/30.000.000 van de totale oppervlakte van het hemelgewelf.
de meeste sterrenstelsels gelijken op onze Melkweg (spiralen). in zijaanzicht heeft die een breedte van 100.000 lichtjaar.
makes you think, doesn't it? :nervous: |
|
|
| Jasperovitsj |
En dan te geloven dat er mensen zijn die denken dat wij alleen in het heelal zijn...:rolleyes:
Oké, wij zijn met onze 50 000 jaren van bestaan als mensheid maar een nanoseconde in de dag van het universum, maar dan nog is het hele universum zoooooooo ongeloofelijk groot dat er op ergens op diezelfde nanoseconde nog wel leven MOET zijn...en volgens mij moeten we daarvoor niet eens zo ver zoeken, als je bekijkt hoeveel sterren er in onze melkweg alleen al zijn. |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
En dan te geloven dat er mensen zijn die denken dat wij alleen in het heelal zijn...:rolleyes:
|
dat is net zoals met God.. zolang er geen aanwijzingen zijn, is het er niet. :)
on topic: ik val echt bijna flauw als ik een dergelijke foto zie. 30.000.000 x 2500 is trouwens gelijk aan 75 miljard sterrenstelsels voor het volledige hemelgewelf :eek:
dit zijn nu eens dingen waar ik echt stil van word. |
|
|
| The_G0dfather |
Idd, telkens ik naar zo'n aflevering gekeken heb op national geographic ben 'k weer ff overtuigd (tot ik het weer allemaal vergeet en aan niemand meer kan uitleggen wrom precies er elders zeker leven is anyway das iets anders).
Overigens ik HAAAAAAAAT [klint als die smurf] liberty TV. Gvd kweeni oeveel minder NGC,enkel en alleen om ons jaloers te maken met reizen die we toch niet kunnen betalen, allé ik iig niet. |
|
|
| Xilver |
Alleen in het heelal... nja da kan ni volgens mij, moet toch nog ergens anders leven zijn...
Het heelal draait echt niet rond ons alleen |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|