|
|
| Jasperovitsj |
Oké, ik heb daarstraks dus Bit Torrent geďnstalleerd, maar ik zit nog met enkele praktische vraagjes. En aangezien hier nogal wat BT gebruikers zitten, post ik ze hier maar ff! :D
*Ik zit nu tegen 2kb/sec te downen...no need to tell dat dat vreselijk traag is. Ligt het aan mijn PC of connectie, of moet ik bepaalde dingen instellen? Enfin, is er iets wat ik kan doen om het downloaden toch iets sneller te laten verlopen?
*Ik begin ook blijkbaar spontaan dingen te sharen/uploaden (tegen hogere snelheid dan ik down, godbetert :rolleyes: :whip:), wat houdt dat juist in? Welke files share of up ik (en what the hell is mijn share-rate?), aan wie, kan ik dat verhinderen enzo? Ik zit met de redelijk lage Telenet uploadlimiet, dus kwil ni na 1 dag op smallband gezet worden...:nervous:
Alvast merci! :) |
|
|
| Lightworks |
Als ge een bittorrent download van een website moet ge zien of er genoeg 'seeders' zijn (zenders), mensen die u van de file kunnen voorzien en hem dus willen sharen met u (of een deel ervan).
Als ge hun upload wilt afsnijden, gebruik dan gerust een eenvoudig programmake gelijk NetLimiter of dergelijke, kunt ge de upload terugzetten op slechts 1 kB/s. Beetje laag misschien, maar voor degene onder ons met een lagere bandwidth zeker ni te versmaden :)
Het beste/populairste (of toch één van) bittorrent programma dat ge tegenwoordig ervoor gebruikt is misschien wel Azureus. Of het echt van het programma afhangt of ge iets snel kunt binnenhalen ben ik echter ni zeker...
Greetz,
Wim |
|
|
| Wildfir3 |
bittorrent is een "fair share" programma... het bestand da ge downloadt, sharet ge automatisch voor zover ge het zelf al binnen hebt. Met andere woorden, ge sharet automatisch wat ge downloadt (vandaar uw upload).
Dat uw download zo traag gaat, is te wijten aan het feit dat ge ook traag/weinig uploadt... hoe langer uw bestandje open staat te downloaden, hoe sneller het zal verlopen... |
|
|
| Mystique |
Ge moet ni als eerste op ne nieuwe torrent vliegen want dan is de snelheid idd zeer traag en moet ge dikwijls veel uploaden. Het is beter da ge 24 u wacht en dan pas begint met te downloaden , dan zijn er al veel mer mensen die de torrent hebben en gaat ge dus tegen een veel hogere snelheid downloaden. (Verschil tss 2kb/s en 120 kb/s wil ik wel effe voor wachten ;) )
En ja probeer ook effe langer te delen , ni direct verbinding te verbreken wanneer gij u set hebt, half uurke wachten kan al een groot verschil betekenen voor andere mensen dan (tis ni da ik blijf delen eh, zit ook met ne f*cking limiet hier thuis op mijn trafic, maar ik probeer da toch zo lang mogelijk te doen). |
|
|
| Jasperovitsj |
| Merci voor de hulp! :) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|