|
|
| TOR |
in de tweede helft van 2004 kon trance me niet meer zo boeien. er kwamen teveel gelijkaardige dingen uit, producers letten meer op de individuele geluiden dan op de melodie, enz.
in de maand december heb ik een paar mensen ontdekt die dat blijkbaar doorhadden en met nieuwe, verse nummers naar voren zijn gekomen. ik spreek onder andere over Menno de Jong, en onze eigen Estuera en Fred Baker.
deze mensen gaan terug naar de essentie van trance. de melodie staat centraal, en daarrond wordt een warme huls van geluiden opgebouwd.
eerder dit jaar las ik vaker dat de trance van vandaag "overproducet" was. toen onthaalde ik dergelijke uitspraken met enig scepticisme, maar naarmate het jaar vorderde heb ik het zelf mogen ondervinden. vele platen lieten me onverschillig. ik herinner me afleveringen van ASOT waarin ik maar 1 plaat goed vond over de hele twee uur. ik kreeg het gevoel dat er teveel op de geluiden en de effecten werd gefocust. daardoor klinken veel nummers vandaag te technologisch en te artificieel, en verdwijnt ook de melodie op de achtergrond.
maar er zijn uitzonderingen, en ik reik hierbij graag volgende voorbeelden aan:
Fred Baker vs. Nyram: Confirmation
Fred Baker vs. Nyram: Recognition
dit zijn uitermate simpele nummers (voor de hedendaagse "standaard"), maar ze brengen veel meer teweeg bij me dan de hedendaagse met effecten overladen platen, omdat de essentie er is: de melodie. en ik heb het genoegen te mogen vaststellen dat dergelijke platen steeds regelmatiger lijken op te duiken.
er is weer hoop voor trance! |
|
|
| FUSyke |
| FB is allang een van mijn lievelingsproducers. Dit jaar heeft hij, met zijn producties en remixes, zich bij mij op gelijke hoogte kunnen stellen als M.I.K.E. |
|
|
| djcresto |
| Fredje is al jaren een steengoede producer. Hij maakte vroeger ook al echt goede nummers zonder dat ik wist dat ze van hem kwamen. Sinds zijn vertrek bij mr sam komt hij zelf iets meer in de spotlight te staan. Maar zijn laatste 2 nummers vind ik nu allesbehalve zijn beste... |
|
|
| Bertn |
ik was extreem teleurgesteld toen ik die confirmation voor de eerste keer hoorde... wat een cheese!
hetzelfde kan gezegd worden van veel estuera producties... |
|
|
| Meltoz |
| quote: | Originally posted by Bertn
ik was extreem teleurgesteld toen ik die confirmation voor de eerste keer hoorde... wat een cheese!
hetzelfde kan gezegd worden van veel estuera producties... |
Euh... cheese :nervous: Ik vond het ook een héél sterk nummer en echt wel het betere werk van Fred :) Zou cheese op een DVD'ke gezet worden :conf: Ik denk het nie :rolleyes: Ma enfin da is m'n mening he en iedereen heeft er gewoon zijn eigen gedacht over, maar e geluk ;)
Estuera is sterk bezig vin'k, "Tales From The South" is gewoon e TOP nummer en ni meer of nie minder... |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|