return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 
God Jul 2004

EsseT
GOD JUL till alla på tranceaddict :) det kommer bli en underbar dag :)
Julgodis kommer snart upp :) innan 13:00 hoppas jag :) GOD JUL :D
montana
quote:
Originally posted by n0bben
GOd jul till alla på SweTA .. mest tjejerna .. aahaha

snackar du om digsjälv :stongue:

nämen, skämt åsido, god jul
Laszlo
god jul och grattis på min födelsedag :)
Cube
God jul på er TAs :D Sitter själv och leker med min nya miniDV kamera till Cor Fijneman: trance we trust 5 ;)

Så nu blir det för hoppningsvis lite filmer från mej men :)

EDIT: För er som undrar vad det är för kamera så är det en Sony DCR-PC350, rätt trevlig lite sak :)
Laszlo
Förresten - en lite julkrönika jag skrev för ett par dagar sedan som jag tänkte dela med mig av...men ta den med en nypa salt...;) mycket nöje:

Veckan då två av årets mest överskattade högtider äger rum väntar utanför dörrtröskeln. Kläm in midsommar någonstans i mellandagarna också så vi får alla dessa kapitalismens satans jävla påfund överstökade på en och samma gång. Trots att den 24:e december är en dag till min ära så börjar jag hata den mer än något annat just nu. Julen är inget annat än en guldgruva för kapitalismen - och dess offer är inga andra än just du och jag. Ju närmare julafton vi kommer desto mer börjar butikerna runt om i landet likna blodiga slagfält, där djungelns lag är det enda som råder. En del slår sig fram i butikerna med köttyxor och motorsågar för att de inte fick tummen ur röven några dagar tidigare för att köpa den där förbannade Tutles-gubben till sina efterblivna söner (Turtles är ju ute för länge sedan, så klart de är efterblivna - varför inte ge de ett påskägg med en sköldpadda på? Ungjävlarna kommer ändå inte se någon skillnad - tvärt om, du slår två flugor i en smäll - lura i småglinen att vår tjocka statsminister i samråd med resten av sveriges minst lika efterblivna ministrar beslutat att påsk också ska infalla den 24:e december, så har du en högtid mindre att bekymra dig över i framtiden) medans andra springer runt och är omänskligt, näst intill vidrigt, övertrevliga. En kvinna iklädd något som ser ut att ha kostat femtiosex stackars oskyldiga hjälplösa snöleopardes liv kallpratar med expediten på Stjärnurmakarna medans hon slår in en svindyr Breitling till hennes dotters nyblivna fästman om hur mysigt det är att det, som alltid precis lagom till jul, äntligen kommit lite snö. Expediten nickar och skrattar förståss medgivande. Men inte skrattar hon åt att det är trevligt med snö och att kvinnan är en hynda av modell som till och med svenska riksmuséet skulle betala dyra pengar för att få ställa ut - å nej, hon skrattar åt provisionen hon får på den där sextiofemtusenkronorsklockan, som dessutom är köpt med en livstidsförsäkring för den blygsamma summan av åttatusen niohundranittiofyra kronor, som täcker allt från att klockan blir dränkt i kattpiss till att trädgårdstomten vaknar till liv och snor den dagen innan julafton och kör upp den i arslet på sig själv tillsammans med sexton tomtebloss.

Ett draget American Expresskort och ytterligare flera minuters dyngsnack senare och drygt 70 papp fattigare stiger snöleopardspälskvinnan ur butiken med ett leende på läpparna. Inte ler hon för att hon kommer att göra hennes dotter sååååå glad genom att ge hennes klockkåta fästman det han mest av allt vill ha (förutom frugan iförd endast svart spets, så klart) - å nej, hon ler för att hon är en hynda som tröttnat på sin man och som mer än allt annat i världen vill ha dotterns dito i säng. Men innan hon hunnit tänka i de banorna som skulle fått hennes trosor att skrika efter en flytväst, och satt ner foten för det sista trappsteget så halkar hon och och slår en vurpa som hade gett en solklar tia i ett snowboards-VM. Hon reser sig raskt och hela vägen till fästmannens sprillans nya svindyra tvåmiljonerskärra förbannar hon den där satans jävla snön som börjat falla.

Väl så på julafton är hela tjocka släkten samlad - den ena hatar den andra mer än den fjärde och tacka fan för att det finns tillräckligt mycket mat på julbordet (som man dessutom redan hunnit äta sextiotolv gånger den senaste veckan och tröttnat dubbelt så många gånger på) som håller käften stängd på de flesta tillräckligt länge tills man hunnit supa sig så pass packad att man inte längre bryr sig eller man rent av hunnit däcka. Sen ska julklapparna öppnas, efter det så kommer jultomten, sen ska hela familjen kolla på Kalle Ankas julafton, och sist men inte minst ska farsan ut och köpa tidningen - dagen då allt i hela detta avlånga jävla land är stängt, givetvis. Eller nåt i den ordningen - vem fan bryr sig, egentligen?

Julafton suger och Kalle Ankas dito suger desto mer. Det var lite småroligt första gången man såg den där dumma jävla hackspetten och stackars efterblivna Långben - men allvarligt talat. Så fort jag råkar bläddra förbi kanalen klockan tre får jag lust att spy. ”Men det är juhhhhh tradition.” Tradition my ass - ska julen firas traditionsenligt ska alla ta mig fan ta och släpa sina feta jävla arslen till kyrkan också. Och ät upp den där förbannade sillen, och inte bara de där jävla köttbullarna och prinskorvarna. ”Tradition”. Bah! Kalle Anka & C:o är passé - inse - dessutom uppmanar R-r-r-r-robin Hooh de stackars ungarna till att stjäla pengar från folk, vilket kommer att resultera i att de intet anande stackars oskyldiga småglinen kommer att växa upp och bli kriminella små as som börjar smygröka och kröka i busskuren redan i årskurs fyra där de smider planer om hur de på bästa sätt kan stjäla de svinrika bortskämda klasskamraternas lunchpengar.

Nej - ge ungarna en minnesvärd julafton att ha med sig i livet istället. Eller vad säger ni om Cartmans julafton? Eller The Family Guy? Då kära vänner, skulle till och med jag bänka mig varje julafton klockan 14, 15 eller när fan det nu är.

Nej vet ni vad - julen är mysig för att man trots allt spenderar den med familjen, men allt annat ståhej runtomkring är bara ett stort komersiellt jävla jippo som borde bannlysas.

Dagen därpå, juldagen för er som inte hänger med, är desto trevligare. Då kommer pengarna, ångesten har släppt, man har gått upp ytterligare sex komma två kilo sedan igår (dvs såna som jag har fördubblat sin kroppsmassa), och det är ännu en dag ägnad enbart åt fyllans ära. Av någon konstig anledning ska ALLA ut på juldagen - gårdagen var ännu värre än förra året, faster Greta blev snorpackad och somnade med näsan uppe i arlset på hunden Fido under julgranen innan Musse Pigg ens hunnit sätta sig framför pianot - att man överhuvudtaget lyckades överleva dagen är ett under, och det ska givetvis firas, och folk suger i sig sprit i samma takt som faster Greta gjorde dagen innan. De vill ju inte vara sämre.

Två dagar senare när bakfyllan lagt sig inser man att nyår väntar runt hörnet. Paniken stiger på nytt - folk ringer till höger och vänster, ingen som vet vad som händer. Man skuttar lite smånervöst men glatt iväg till Systemet för att bunkra upp med fyra kubikmeter diverse alkoholhaltiga drycker - skit samma om vi måste fira nyår på utedasset tillsammans med kossorna Rosa och Rita och de fjorton brunstiga fårflockarna i år igen, det är ju för fan nyår. Men hälften av gänget däckar innan klockan ens hunnit slå tio, och stackars kossorna står där helt allena och fattar ingenting om varför ingen kommit och mjölkat de den senaste veckan.

Nyår är lika överskattat som midsommar - bara ännu ett skäl till att supa sig redlöst full. Även klassat som amatörernas afton. Just därför jag flyger till Ungern den 26:e. Min vistelse där nere kommer vara i drygt en vecka - givetvis tänker jag inte vara nykter en endaste sketen liten sekund - det är ju för fan nyår.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden