|
|
| Airbase |
Jag måste tacka alla som försöker försvara mig och min musik, det är väldigt snällt av er. Dock, precis som Rusch säger, så har jag i flera år läst löpmeter av RebeL9-åsikter om min musik som varken inspirerar eller hjälper. Jag har inget emot RebeL9, du har rätt till din åsikt, precis som alla andra. Olyckligtvis för dig är då att folks åsikter av min musik inte reflekterar min musik på något sätt. Vad folk tycker om min musik spelgar sig sällan i nästkommande produktioner. Jag har sedan min resa i branchen började gjort det jag velat göra. Jag har gjort det med de resurser jag har, och jag har nöjt mig med hur saker låter. Visst, jag har inte dynamiken som Armin, detaljrikedomen som BT, off mainstream-soundet som Holden eller melodierna som Vincent. Men vad gör det egentligen, jag gör det jag vill, och jag kan inte göra bättre än jag är bra. Utveckling tar tid, och jag har ingen brådska, jag har inget slutprov rent musikaliskt som jag måste ta för att känna att nu har ingen rätt att kritisera.
Jag kommer fortsätta göra musik jag gillar att göra, på det sättet jag finner bäst, och gillar inte du det, så är jag glad om du hittar/hittat musik som du gillar. Jag föreslår att du startar en topic om just den musiken där du tycker till om hur bra den är, och förhoppningsvis gör den/de producenten/erna glada.
Eller det kanske är för mainstream att säga att man tycker om något?
En sista grej också om att jag lade trancen på hyllan:
Att jag gjorde det har inte alls så mycket med trancemusiken i sig att göra, utan för att branchen, som Rusch säger, är ganska rutten, långsam, snål och ytlig. I fall detta nu var otydligt.
God morgon och ha en bra dag allihop!
Tillägg:
Jag mastrar inte mina egna låtar, det gör skivbolagen. |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by RebeL9
det dar ar sa otroligt korkat sagt. Producenter som kastar ur sig "forsok battre sjalv" borde allvarligt fundera pa att sluta producera. Sa om en filmkritiker kritiserar en film for att vara en riktig kalkonrulle sa kan regissoren saga "forsok gora en battre film sjalv" ? Hur dumt later inte det.
Kan man inte utsta negativ kritik som producent sa bor man byta inriktning.
|
Jag kan ha uttryckt mig en smula klumpigt i min ilska, jag menar inte att du inte ska få tycka till om den musik du hör, alla har rätt till en åsikt, tom. du ;)
Det jag inte tycker om är när folk påstår att en artist är _dålig_ (alltså inte att man personligen inte tycker om själva musiken utan säger rakt av att en låt är värdelös, dålig, usel, call it whatever you want). Det jag stör mig på med dig rebel är att du aldrig kan gå ut och säga "den här låten föll mig inte i smaken" utan du ska jämt komma och föreläsa om hur dålig och värdelös artisten är. Let's face it, hur jäkla mainstream publiken än har blivit så gick t.ex. jespers låtar hem, det måste ju tyda på någonting eller hur?
Sen lyssnar givetvis inte alla på hur en låt är mixad osv. men det spelar mindre roll i det här fallet.
| quote: |
Forstor mig inte pa att man inte far kritisera vissa producenter. Om ni laste mitt tidigare inlagg sa skrev jag att Airbase fram till nu inte gjort nagot som intresserat mig. Med andra ord sa ar han inte en helt hopplos producent utan kan gora bra saker nar han vill.
Och notera hur mycket battre hans sista latar later produktionsmassigt jamfort med hans tidigare (tex Rahlatarna).
|
Det är ett sånt här uttalande som jag ser som konstruktivt till skillnad från vad du tidigare sagt, bara för att visa ett exempel ;)
Så länge man kan motivera varför man inte tycker om det personligen så fine men att säga att t.ex. jesper är en dålig producent kan man aldrig komma och påstå för då skulle han aldrig släppt en enda skiva vilket du säkert håller med om också :)
| quote: |
Och ratta mig om jag har fel men ar det inte meningen att skivbolaget ska bista en producent med mastringhjalp? Nar jag intervjuade 12Moons sa beratta han att hans skivbolag bad honom flyga over till Grekland for att sitta ner och mastra hans album. Ar det inte tanken att nar man slapper en skiva att den later bra i slutandan, oavsett vem som mastrat den?
|
Som jag förstått det så kan det där variera som fan. Vissa bolag har egna mastringskillar dom anlitar och vissa har inte råd eller har kanske bara inte tänkt på det och låter artisterna mastra sina egna verk (vilket aldrig är spec. lyckat imho, varför ska vi inte gå in på här :p) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|