|
Hårprodukter, hjälp!
|
|
|
| trancedanne |
Okej, detta är en liten annorlunda disskution kanske men behöver hjälp att hitta något till mitt tjocka hår. Har provat de flesta vaxer till uppemot 150 kr utan att det funkat ett skit. =/ Det bara tårkar ur och blir kladdigt efter ett tag =O
Kommer nog prova gele eller något nästa gång, någon som kan rekommendera något? Vad använder ni? eller någon affär man ska gå till i sthlm området eller vad som helst =O. Har otroligt jävla tjockt hår, frisörens sax gick nästan sönder sist jag klippte mig.
Hoppas det finns någon hårexpert med oss i forumet =O För är så jävla trött på mitt affro hår nu :@ |
|
|
| Laszlo |
| Gå in på en frisörsalong och fråga - de brukar kunna veta lite mer om sånt.... |
|
|
| n0bben- |
jag tycker frisörer över lag har sämre grejor, vad jag testat hittills. deras produkter är säkert "bättre" för håret, men biligt vax på Åhlens tycker jag är bättre än de finare grejorna frisörerna har. dax vax röd. :-P
kan vara skit, kan också vara skitbra. det beror helt på hur du använder det. |
|
|
| Snakebyte |
| Det finns en produkt som reder ut håret. Min tjej använder det, det heter SUNSILK Aloe Serum. Den e skitbra! Testa den, kostar inte många tior heller. |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by n0bben-
jag tycker frisörer över lag har sämre grejor, vad jag testat hittills. deras produkter är säkert "bättre" för håret, men biligt vax på Åhlens tycker jag är bättre än de finare grejorna frisörerna har. dax vax röd. :-P
kan vara skit, kan också vara skitbra. det beror helt på hur du använder det. |
dax vax: kan vara skit, kan inte vara skitbra.. hehe
använder du daxvax hela tiden så förstör du ditt hår... visst om du använder det nån enstaka gång som typ om du skulle gå ut o festa eller nått så gör det la inte så mycket...
men använder man det dagligen så förstörs håret pga att porerna täpps till typ och inte kan andas och skit.. så inget bra....
finns t.om. flera frisörer som inte klipper folk som använder dax vax pga att det förstör saxarna...
men iallafall... gå till nån riktig frisör och kolla med dem.. och säg att du verkligen har problem och vad du vill göra med håret så borde dem kunna hjälpa dig... kassa frisörer annars :p
men som snakebyte sa... finns produkter som reder ut håret... finns produkter som gör det rakare istället.. typ som när man rakpermanentar sig.. men kan ju vara lite problem om man har lite kortare hår och göra det.... finns produkter för det mesta liksom :p |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|
|