|
Hårprodukter, hjälp!
|
|
|
| Cloudburst |
| Mja... flera hundratals kronor kanske.. hmm. Säg några priser så får jag se... :p |
|
|
| Amnezia |
Dax för 40 pluringar e kanon :p visst det e inte bra för håret å så, men va gör man om man har übertjockt hår, fördelen me dax är att fast det är hårt och står emot allt så är det fortf mjukt å lätthanterligt....kör me gröna Dif ibland me, starkt är det men det blir efter nån timme stenhårt å börjar man greja med det då så sabbas allt...väntar fortf på ett nytt revolutionerande vax som har dax vaxets styrka å smidigthet men lika lätt som andra vax å tvätta ur och som inte skadar hårrötterna:wtf:
för er me normalt hår å vill ha ett starkt vax så e nog gröna Dif en bra grej å satsa på...typ 125 pix;) |
|
|
| dbl |
som jag tror jag har sagt tidigare så rekommenderar jag att gå till en "riktig" frisör.. och med "riktig" så menar jag då inte nått ställe med skum personal som skulle rekommendera dax vax typ...
och om ni har tjockt hår så gå till en frisör och tunna ut det...
jag har själv ganska tjockt hår.. inte överdrivet.. men kan typ inte göra något med det efter nån månad... men min frisör tunnar ut mitt hår en hel del så det blir hel bra
har en polare som har hel tjockt hår och som det verkligen inte går att göra något med när han inte har klippt sig på ett tag... men hans frisör tunnar också ut hans hår en massa och efter det ser det hel bra ut..
men alla frisörer tar ju inte och tunnar ut håret direkt |
|
|
| Mats W |
Grym tråd det här, hur kan jag ha missat den. Många härliga kommentarer och så - haha! Nå väl, håret är ju alltid ett problem och jag tror det är jävligt individuellt när det gäller vilken produkt som är rätt till vilket hår. Jag har själv stora problem när mitt hår blir för långt, det tenderar nämligen att bli alldeles för spretigt och "lösflygande" - det ser inte riktigt klokt ut. Jag brukar försöka klippa mig ungefär en gång i månaden, annars går hela livet åt helvete känns det som. Hehe, dagarna flyter nämligen mycket lättare när man är nöjd med frisyren - inte sant? :p
Hur som helst. Jag har utvecklat en strategi för att lyckas med mitt hårt. Efter duschen så måste håret torka innan jag använder något vax eller så. Vidare så får det inte "lufttorka" för då blir det ofta svårare att hantera, istället brukar det bli bra om jag har typ mössa,keps eller motsvarande på skallen under torktiden (och kanske rufsar till håret lite). När håret sen är torrt och lagom kortrufsigt är det dags för vaxet - och där har jag fastnat för "Schwarzkopf Taft - Extra Strong (3)". Mycket bra vax, klockrent för lite kortare hår och extremt lätt att duscha ur.
Det här är ett outtömligt ämne faktiskt. Det tar fan halva livet att hitta en metod som fungerar - och när man väl känner sig nöjd så ramlar håret av och man blir flintis. All for nothing...
:whip: |
|
|
| Laszlo |
| jisses...snacka om fåfänga...:wtf: |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|
|