return to tranceaddict

bt - force of gravity (whitesun DUB remix)

dbl
tänkte jag skulle fått mer kommentarer på den först och fått göra lite ändringar och så i den.. men verkar ju inte som att det har hänt ännu.. så lägger upp den då.. hehe :)

bt - force of gravity (whitesun dub remix)

dub:en e förresten gjord pga att det va så många som ville ha min remix utan vocalsen pga att dem inte gillar vocals i låtarna.. så gjorde en..
tog liiiiite tid.. haha.. men ändå :p

edit:
here's my original remix with the vocals for those that haven't heard it
bt - FoG (whitesun remix)
Jarjar
Så du har vocalsen alltså? Orättvist, har letat efter dem hur länge som helst :(

Kanske återkommer om låten när jag tankat ;)
el_vez
lyssnade igenom den nu precis och tänkte dela med mig av vad jag tycker:

"blippet" som kommer in vid 0:30 cirka och håller på till 1:27 cirka
(går i 1/8 takt tror jag) tycker jag "sticker ut" lite mycket från ljudbilden som annars är mycket tight och bra (trummor bas etc mycket bra)
kanske skulle du jobba lite mer med någon effekt för att skapa lite mer
rörelse/variation i det mönstret. tycker även detta stör lite vid slutet av låten.

samma sak när du använder "blippen" i början av breakdownet. där tycker jag de är för omarkerade och kanske skulle framträda mer.

annars produktionsmässigt låter det jävligt bra förutom just det jag påpekade ovan. eventuellt behövs det en "hook" (kanske om du moddar "blippet" lite?) för att låten skall fastna ordentligt tycker jag, men det beror ju helt på vad man vill skapa för typ av låt och du kanske inte är ute efter just detta.

som sagt är jag jävligt impad av produktionen i stort och hoppas att mina synpunkter kanske kan hjälpa dig ytterligare.
dbl
nobben: inte slita på vocalsen.. har redan gjort det ;)

för dem som inte hört den så har jag faktiskt gjort en remix med vocalsen först... och eftersom den fick såpass bra respons och det va så många som ville höra den utan vocalsen så tog jag och gjorde lite ändringar och slängde ut dem....

gjorde den första remixen för över ett halvår sen.. så den e ganska "gammal" faktiskt

men la in en länk till vocal versionen i första posten för dem som inte hört den och vill höra

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden