|
Fråga till Dj's
|
View this Thread in Original format
| Chrill |
Fråga till DJ's..
Hur många av er kör med brända skivor ute där ni har laddat hem eller kopierat musiken? |
|
|
| ScuL |
| jag kör vinyl. lite svårt att bränna ner :) |
|
|
| RebeL9 |
| vinyl or nothing! UGH! |
|
|
| CJ InterCity |
| jag skulle gärna köra från brända skivor ibland, för man har ju inte alltid de bästa nyaste låtarna på vinyl. men det är inte lika kul som vinyl så jag skippar det helt enkelt :p |
|
|
| Vizay |
yepp, kör med brända skivor ute. Dels för att det är för tungt att ta med allt som vinyler och dels för att en del av musiken som folk vill höra inte ens kommit ut ännu eller är såpass nytt att det inte går att få tag på.
Skulle gärna bara köra vinyler för att stödja artisterna men när låtarna kommer ut på vinyl är dom redan sönderspelade å klassas som gamla så man kan knappt köra dom om man vill få fortsatta spelningar. (tack asot :/ och andra shower) |
|
|
| ScuL |
| Hm det är tydligt annorlunda med trance än hardstyle då för att här kommer allt först på vinyl. Vi har inte så många promo CDR faktiskt |
|
|
| Vizay |
inom trancen så spelas i stort sett alla låtar ett halvår innan dom släpps, spelas på radioshower som asot och dylikt och på fester och klubbar av alla stora dj's
så jäkla synd för vi dj's som inte har något stort namn står chanslösa utan alla promos som dom stora får. Då finns egentligen bara det olagliga alternativet kvar tyvärr :/ |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Vizay
så jäkla synd för vi dj's som inte har något stort namn står chanslösa utan alla promos som dom stora får. Då finns egentligen bara det olagliga alternativet kvar tyvärr :/ |
antar att det lite är meningen? att låta dom stora djsen få ett försprång genom att dom har tillgång till musik som ingen annan har... |
|
|
| CJ InterCity |
| men oftast får dom stora DJna alldeles för bra försprång. det ligger något i Vizays ord. jag köpte ett par skivor igår som för mig var helt nya, men dessa låtar hörde jag ändå redan i somras :rolleyes: |
|
|
| Smekbar |
| spelar nästan uteslutande vinyl... tycker inte man har alls samma kontroll med cd, men det är väl en annan diskussion... spelar jag CD är det uteslutande mina egna nya produktioner, inte nått piratkopierat här inte... |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by CJ InterCity
men oftast får dom stora DJna alldeles för bra försprång. det ligger något i Vizays ord. jag köpte ett par skivor igår som för mig var helt nya, men dessa låtar hörde jag ändå redan i somras :rolleyes: |
exakt!
okej om dom skulle få promosarna en till två månader innan dom kom ut men som det ser ut idag så kommer dom på tok för tidigt. |
|
|
| CJ InterCity |
| alldeles rätt. As The Rush Comes är ett bra exempel, när jag äntligen fick tag på den var den redan på allas hat-lista :toothless och jag köpte den ändå så fort Positiva släppte den på vinyl :rolleyes: |
|
|
|
|