|
|
| Eagle` |
opvallend evolutie in vrgl met vorig jaar
met al die pingel pangel trance en al dat proggedoe ken ik tops 1/4 van de tracks. |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Xilver
Vakjeshoeren
It sounds good, who cares wa stijl het is |
Ikke :p
Killa is écht GEEN trance, het heeft geen enkel element dat ge in trance ook hebt? Oké, een kick en een hoop percussie, maar dat hebt ge in techno en house ook, dus dan kan ik er evengoed die genres ook op plakken dan? :)
Killa heeft een symphonische intro, maar dat is totaal geen exclusief kenmerk voor trance. En vanaf de beats erin komen is het gewoon pure tribal progressive house, daar komt niks trance bij te kijken :)
Ma anyway, het klinkt goed, en das idd het belangrijkste! :) |
|
|
| Xilver |
Allez tribal progressive house dan...
Het spijt me oh heer en meester van de EDM benamingen :p |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Xilver
Allez tribal progressive house dan...
Het spijt me oh heer en meester van de EDM benamingen :p |
wie beweert er dat de heer en meester correct is? dat hij daar maar eens mooie bewijzen van levert ;):p
Alle in killa komen toch een pak strings in en melodie:D |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by djcresto
wie beweert er dat de heer en meester correct is? dat hij daar maar eens mooie bewijzen van levert ;):p
|
Oké :p
Bewijs 1: het tempo, Killa is véél trager dan een normale trance-productie, ge moet die al tot 6% oppitchen om er een trage tranceplaat in te mixen zonder die zelf al te negatief te pitchen. En wat is nu juist een kenmerk van prog: de lagere BPM
Bewijs 2: Zoals ik al zei, waar zijn de melodieën dan? Alleen in de intro, maar die is symfonisch, en zou evengoed los kunnen bestaan van de rest van de - ontegensprekelijk tribal - beats. Hij zou ook evengoed gebruikt kunnen worden in trance of zelfs hardcore, dus dat kan toch ni de basis zijn voor het genre-naming?
En weete, Killa is gemaakt door Way Out West, das zo één van die groepen die gewoon buiten één bepaald genre staan, en zelfs gewoon een genre op zich zijn. Zoals Orbital bijvoorbeeld. Wat zij maken is gewoon zo veelzijdig en uniek dat je het meteen herkent, maar toch niet makkelijk kan classificeren :) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|