|
|
| CygnusX |
November is bijna gedaan, dus is dit ook onmiddelijk de december-thread (anders is het amper de moeite).
4 Rising Stars - Feelin' Me (Phynn Remix)
Een heel soft en happy uplifting nummertje, ik word er elke keer vrolijk van. Andere remixen heb ik niet gechecked, maar de Phynn Remix is de moeite.
7/10
Armin van Buuren vs. DJ Tiesto - Yet Another Suburban Train (AvB Bootleg)
Gedraaid door Armin op AiB Outdoor als ik me niet vergis. Voor degenen die 'm nog niet kennen : het is gewoon Suburban Train met de vocals (en een beetje gitaar) van Yet Another Day. Leuke bootleg.
7/10
Johan Gielen - Flash/Dreamchild
Flash is een bom imo. Het bevat zowel uplifting als hardere gedeeltes. Dreamchild is vergelijkbaar, maar de melodie doet me wat denken aan Forever Today.
Flash : 7.5/10
Dreamchild : 7/10
John O'Callaghan pres. Mannix - Mercury
Zeer degelijke trancer van John O'Callaghan. Die kerel is sterk bezig. Al meerdere keren gedraaid op ASOT en TiC. Voorlopig verkies ik de Original Mix boven de Arizona Mix.
Original : 7.5/10
Arizona : 7/10
Mike Koglin - The Silence 2005 (Will Holland Remix)
Remix van de remake van de trance-cover van Depeche Mode's 'Enjoy The Silence' :) Ik vind wat Will Holland met de melodie gedaan heeft wel leuk. De meer proggy/breaky Matt Darey's Tekara Remix is ook niet slecht, maar geef mij deze maar.
8/10
Orbital - Belfast (Leama & Moor Remix)
3e superremix van L&M op rij. Ik vind 'm een tikkeltje minder dan Crayons & An Ending, maar nog altijd heerlijk.
8/10
Phoenixstar - The Example 60 (Ronski Speed Remix)
Één van de betere ASOT-nummers van de laatste tijd imo. De Ronski Speed Remix is heerlijk.
8/10
Qursion - Attraction
De meesten hier op TA verkiezen de MK-S Remix, ik verkies de Original Mix. Een ietwat vreemde structuur, maar al die effectjes en geluidjes bezorgen me bijna elke keer kippenvel.
8/10
Reeloop - Kamistad
Een rock-nummer (Neil Young - Rockin' In The Free World) met een Reeloop-beat eronder. Simpel, maar het werkt :)
7/10
Sundawner - Krystal Dreams (P.H.A.T.T Remix)
Cosmicman's 'Krystal Dreams' van een paar jaar terug komt nu uit onder de Sundawner-alias, met een vette P.H.A.T.T Remix. Het is een uplifting hardtrancer die de originele melodie behoudt en de dansvloer kan doen ontploffen.
7.5/10 |
|
|
| Freezel |
Ik doe er zelf ook een paar:
Ronald van Gelderen - Cold Storage
Origineel is naar mijn mening geinspireerd op de nummers van Ron van den Beuken, maar zeer doeltreffend. Break is relatief simpel, maar zeer pakkend en de track loopt lekker door. Klinkt vooral goed als je hem op een feest hoort (Godskitchen en t.nu voor mij) :) B-kant is het vermelden niet waard imo.
Original: 8/10
Eighties Trashy Mix: 3/10
Crystal Clear - Radiate
Een nieuwe release op het Somatic Sense label. Weer een knaller. De A-kant is de Miikka Leinonen Remix die er een heerlijke uplifting trancer van heeft gemaakt. De B-kant is de Sonar Methods Lake Side Mix, geproduceerd door Peter McCowan aka Alucard :) Deze plaat is een echte aanrader voor de trance en progfans.
Miikka Leinonen Remix: 8,5/10
Sonar Methods Lake Side Mix 9/10
Robert Nickson - Twisted By Design / Ocean Drive
Nieuwe trancer van Robert Nickson op het ASOT-label. Weer in zijn eigen stijl wat hem toch wel onderscheid van andere producers. TBD klinkt zeer goed op een feest. De B-kant is meer voor de progtrancers naar mijn mening.
Twisted By Design: 8,5/10
Ocean Drive 6/10
Kyau vs Albert - Made Of Sun / Falling Anywhere
Een van de platen van het jaar voor velen misschien, Made Of Sun. Catchy vocalen maken de plaat. Na de break gaat hij goed los, zal het vooral goed doen op feesten met een goed geluidssysteem. Falling Anywhere is relatief simpele uplifting trancer. Je koopt hem dus waarschijnlijk voor Made Of Sun ;)
Made Of Sun: 9/10
Falling Anywhere: 7/10 |
|
|
| Real |
Adam White - Ballerina
Bekend voor zowat iedereen hier gok ik :) Toen ik deze plaat voor de eerste keer hoorde, liep ik tegen de muur aan van die vocal. Maar nu vind ik het gewoonweg heerlijk :D
De opbouw van de melodie is zalig, kippenvel.
De duberina mix heeft de vocal niet, maar mist "iets".
Original: 9/10
Duberina: 7/10 |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by CygnusX
John O'Callaghan pres. Mannix - Mercury
Zeer degelijke trancer van John O'Callaghan. Die kerel is sterk bezig. Al meerdere keren gedraaid op ASOT en TiC. Voorlopig verkies ik de Original Mix boven de Arizona Mix.
Original : 7.5/10
|
bom :eyespop: |
|
|
| DJ Cossh |
Goed ik ga me ook wat inzetten op deze topic de hoogte in te houden!
Estuera - Red Shores / Chapter 2
Reeds het derde EP van Estuera op Blackhole recordings. ( Hopelijk doen ze er niet te lang over om hem uit te brengen ...)
Het gaat em natuurlijk om de A kant, die gespeeld is door Tiësto op zijn In Concert, echt een mooi nummer vind ik zelf, doet me denken aan Three Drives sound! Mooie break me de nodige bassen die het publiek opzwepen. De B Kant, Chapter 2 is zeker ook het vermelden waard...leuke summertune :)
Red Shores : 8/10
Chapter 2 : 7/10
Activa feat Aled Mann - In Essence
Alweer een vette release op het Somatic Sense label, die de laatste tijd toch echt wel kwaliteit uitbrengen. Mijn voorkeur gaat uit naar de A kant ( Matt Hardwick vs Smith & Pledger remix ) omdat deze toch een vrij apparte sound heeft voor een nummer dat toch maar vrij standaard trance is feitelijk. Op de B kant vinden we dus de original mix terug, vrij standaard maar zeker niet mis!
Matt Hardwick vs Smith & Pledger remix : 7.5/10
Original Mix : 7/10
Menno de Jong Pres Halcyon - Watermark
Wat een talent MdJ...zijn vorig nummer Guanxi hoort zeker thuis in mijn top 10 van het jaar, en deze moet maar net onderdoen. De original mix is reeds gespeeld door Elof in zijn Show. Een vrij lange opbouw mondt uit in een ongelofelijk mooie break vind ik zelf, zeker de moeite waard. De Inner & Outer mix is dan weer net iets steviger...beide mixen zijn voor mij evenwaardig.
Original mix : 7.5/10
Inner & Outer Remix : 7.5/10
Menno de Jong Pres Sayla - Second Thoughts
Nee dit kan niet waar zijn alweer een Menno ? Toch wel! ;) En wat voor één, de original mix is een bom, persoonlijk had ik nooit zo'n stevig nummer van hem verwacht, na de break blaast dit nummer je werkelijk weg! Op de B kant vinden we een Octagen Remix, met de typische sound van hun.
Original mix : 8.5/10
Octagen Remix : 8/10
Passiva - Serenity
Na z'n ' Clouds Like Heaven ' was ik zeer benieuwd over Serenity. En hij stelde zeker niet teleur, original mix vind ik niet zo heel speciaal maar de Filo & Peri remix doet me toch wel iets...wel weer hun herkenbare sound, maar die break ...wow das echt mooi!
Filo & Peri Remix : 8/10
Original : 6.5/10
Signum - Come Around Again ( DJ Danjo & Rob Styles Remix )
Deze combinatie kon gewoon niet misgaan...voor mijn een van de betere remixen van het jaar echt super hoe die vocal erin past. Deze zou ik graag eens live horen, moet echt geweldig zijn op een mega soundsystem! Deze zal gaan uitkomen op ASOTL003 samen met de 2004 rework van Signum's Second Wave...
Danjo & Rob Styles Remix : 9/10
Absolute - Daydream
M.I.K.E alias ... dat belooft...toch is het niet echt wat in verwacht had na new Horizon, het kan dan ook nauwelijks beter maar toch. Moet wel zegge hoe meer ik'm hoor hoe beter hij klinkt, op een degelijk feest zou hij imo totaal anders klinken, het moet gewoon loeihard gaan om deze plaat volledig tot z'n recht te laten komen. De remix is het vermelden gewoon jiet waard...amper anders dan het origineel. Tis eens wat anders dat op ASOT uitkomt eh ;)
Original mix : 7/10
More reviews soon ! :toothless |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|