|
|
| SnuggLe |
Uit de Telegraaf:
| quote: | Teruglopende bezoekersaantallen dwingen feestorganisator ID&T de prijzen voor evenementen met tien procent te verlagen
Bovendien wil ID&T diskjockeys die steeds grotere bedragen vragen voor een uurtje plaatjes draaien, gaan boycotten om de toegangsprijs laag te houden.
*knip*
De actie is onderdeel van een groot offensief van ID&T om per 1 januari de toegangsprijzen voor evenementen terug te dringen. "In vijf jaar tijd is een kaartje voor Innercity gestegen van 65 gulden naar 52 euro", vertel Stutterheim. "Uitgaan is bijna niet meer te betalen met die belachelijke bedragen." Stutterheim erkent dat zijn bedrijf daar mede de oorzaak van is. "Daarom moeten we als ID&T de hand in eigen boezem steken. Als een van de marktleiders op dit gebied vind ik dat we een punt moeten maken: het is genoeg!" |
In hetzelfde bericht staat te lezen dat het slecht gaat met de kaartverkoop van Innercity. Daarom is het nu 2 halen 1 betalen, en iedereen die al een kaartje heeft mag 1 iemand meenemen. Goede actie (minder voor de Exposure).
Maar de conclusie: MOOI! Ze hebben het eindelijk door dat de prijzen veeeeeeeeeeeel te hoog zijn. Eindelijk wat zelfkritiek van ID&T, ze steken de hand in eigen boezem. Laten we hopen dat er een 'prijzenoorlog' ofzo komt.
Zoveel is 10% btw nog helemaal niet (zie ook de voorverkoop fee's die ook al ing 5 euro zijn, belachelijk!), maar het is een mooi gebaar.....
Maar....daarnaast is het ook gevaarlijk. Check het eerste gedeelte van 'djs boycotten'. Krijgen we dan alleen de standaard goedkopen namen? Namen die geen voorstellen? De toppers blijven weg van ID&T feesten? Of is dat JUIST een kans voor upcoming dj's????? Een 'shakedown' onder de djprijzen, zodat die omlaag gaan? Wat gaat er gebeuren...
Greetz,
SnuggLe |
|
|
| basd |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Maar....daarnaast is het ook gevaarlijk. Check het eerste gedeelte van 'djs boycotten'. Krijgen we dan alleen de standaard goedkopen namen? Namen die geen voorstellen? De toppers blijven weg van ID&T feesten? Of is dat JUIST een kans voor upcoming dj's????? Een 'shakedown' onder de djprijzen, zodat die omlaag gaan? Wat gaat er gebeuren... |
Ik vind het wel een goede zaak.. Sowieso vind ik vaak de echt grote namen (die belachelijk veel geld vragen) te weinig toegevoegde waarde hebben t.o.v. wat minder bekende DJs (die vaak voor veel minder geld staan te draaien). Vaak vind ik het juist leuker om wat minder bekende DJs / acts de pannen van het dak te zien spelen (ik herinner me een Coming Soon op Extrema bijvoorbeeld), al die grote namen geloof ik soms wel een beetje, al blijf je voor de grote evenementen natuurlijk altijd grote namen nodig houden om de tent een beetje vol te krijgen.
Ik zie dit dan ook wel als een kans voor de upcoming DJs, omdat er (hopelijk) wat minder de standaard grote namen geboekt gaan worden (wat UDC/ID&T betreft Carl Cox, Dave Clarke, etc.), en die plekken die zij achterlaten zullen toch opgevuld moeten worden.. |
|
|
| magrec |
| Tsja eigen schuld dikke bult :p |
|
|
| magrec |
maarre voor 26 pleuro vaar innercity hmmmmmmmzzzzzzzz
best wel aantrekkelijk hehe |
|
|
| MaGiK54 |
Ik ben blij dat eindelijk de top is bereikt wat mensen voor een feest willen uitgeven en dat de markt eindelijk een signaal geeft dat de prijzen te zot zijn geworden en dat men gewoonweg geen kaarten meer wil kopen met zulke achterlijke prijzen voor een feest.
Hopelijk zal deze prijsdaling overal gaan plaatsvinden. Maar wat Snug al zei, is 10% wel aan de lage kant, maar tis een begin. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|