return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 23 
Hulde voor ID&T!

SnuggLe
Iets van een andere site (JA ik copy/paste), van iemand die ik altijd supergoed vind schrijven. Name is Badu:

quote:
Gooi ik mijn twee centen er ook maar bij..

Ik lees ontzettend veel reacties op fora die uitgaan van nogal 'slechte intenties' van Duncan Stutterheim en consorten, naar aanleiding van ID&T’s prijsreductie en Stutterheims open brief hier rondom. Voor iemand die bij veel mensen te boek gaat als een 'geldwolf', vind ik dit een knieval voor de bezoeker. In ieder opzicht. Stutterheim steekt inderdaad de hand in eigen boezem. Hij toont de buitenwereld dat ook ID&T als 'grootkapitalist' zich moet verantwoorden voor de sterke prijsstijgingen. Stutterheim stelt zich kwetsbaar op, en weet wat voor hoon hem zal wachten bij de forummers. Stutterheim is iemand die ongenuanceerd is, vaak wispelturig overkomt en over een groot zakelijk instinct beschikt. Controverse omringt hem, en volgens mij vindt hij dat ook wel een lekkere uitgangspositie. Ik ben het in meerdere opzichten keihard oneens met gekozen beleidsnormen, desalniettemin toont hij hier karakter. Deze man heeft ballen.

"Hij doet dit alleen maar, omdat zijn onderneming anders misschien over de kop gaat. Dit is helemaal niet gericht op de consument.” Die woorden van afgunst van mensen is zo typisch Nederlands. Van die lekkere dooddoeners altijd. Als je een onderneming hebt die kan floreren op de hoogconjunctuur, dan doe je dat. Geen enkele onderneming doet dit niet omdat ze zo 'begaan zijn met hun consument, en minder willen verdienen'. Volgens mij zijn we een van de weinige volken in de wereld die zich zo op kunnen winden over het succes van een ander. Altijd maar op het negatieve, want dat bekt zo lekker. Dat ID&T productietechnisch de absolute top is in Nederland gaat het ene oor in, en het andere uit. ID&T geeft geen feesten voor housepuristen en mensen die in kleine fabriekshallen met een stroboscoop willen spacen op drie pillen. Betreurenswaardig ook dat de mensen die vaak het hardst schreeuwen, wel vooraan staan als het er op aan komt om de Heras-hekjes te passeren en zich te laten visiteren door de jongens en meisjes van de beveiliging.

Het ging lange tijd goed in Nederland. Met de komst van de euro is dat in een neerwaartse spiraal geraakt. Door die hoogconjunctuur stijgen de kosten namelijk in gelijke tred. De winstmarge op een feest is absoluut niet groter geworden. Ik kan hier Stutterheim's hele betoog gaan overtypen, maar hij heeft gewoon gelijk. Er is een kentering, en dat is alleen maar goed. Bij teruggang in de economie past namelijk een prijsaanpassing. Niet alleen in de entertainmentindustrie, maar ook in alle andere financiële takken. Kijk naar de prijzenoorlog in de supermarkt, de machtspositie van Horeca Nederland die af lijkt te brokkelen en het doorbreken van kartels. Mensen komen in opstand. De macht van de consument is onverbiddelijk, ook voor ID&T. Voor sommigen komt de prijsreductie te laat; laten we het er op houden dat de prijsreductie in ieder geval een zegen is op dit tijdstip. ID&T zag zich financieel genoodzaakt aan de bel te trekken. Zou jij het eerder doen als je daarvoor nog wel je geld kon verdienen?

Het is begrijpelijk dat ID&T als marktleider altijd een sturende rol heeft voor de markt en van grote invloed is op de ontwikkelingen in de Nederlandse dance- en entertainmentindustrie. Ook de concurrentie zal met een scheef oog kijken naar hetgeen ID&T op dit moment doet. Naar mijn idee staan we op een keerpunt; bij deze tijd past een bescheidener feestklimaat. Het is een beetje de engelse dance-situatie van twee jaar geleden toen de meeste massaclubs over de kop gingen. Mensen hadden er genoeg van, en hetzelfde staat te gebeuren met de Nederlandse dancescene als er niet ingegrepen wordt. Ik verwacht volgend jaar een teruggang van het aantal evenementen. De showelementen zullen wel minder worden, en het aantal DJ’s gereduceerd. Roger Sanchez en Erick Morillo zijn gerespecteerde namen, maar vragen wel 20000 dollar voor een paar uur. Een kaartje voor grote dance-evenementen zal in 2005 naar 35 euro gaan ofzo? Gouden tijden voor je portemonnee. Grote kans dat we Sanchez en Morillo dan niet terugzien. Kruip ik wel weer in dat donkere hol met die stroboscoop. De gemiddelde bezoeker van een dance-evenement zal er niet om malen. Die zijn maar wat blij met Stutterheim's actie..

Jammer dat de kaart-weggeef-praktijken rondom Dancevalley Winter Edition buiten beschouwing blijven bij de critici, of oogluikend worden 'toegestaan' door het publiek. Gratis is immers veel leuker dan twee voor de prijs van een. Ik zou me toch flink in mijn achterwerk gefriemeld voelen als ik merkte dat duizenden mensen om mij heen staan te gapen omdat ze toch 'gratis effe dit feestje meepikken'. Ben ook benieuwd wat MOJO, UDC, Ticketbox en andere belanghebbenden hier mee gaan doen.

Het zijn gouden tijden: voor de portemonnee, en voor de online housecommunities. En dat allemaal dankzij 'geldwolf' Stutterheim. Wie had dat ooit kunnen denken...

Zeer net stuk, as always!
Remy D
pfff wat een hoop tekst, dat ga ik echt niet lezen. :nervous:
New Wave
quote:
Originally posted by Passiva
Je bent gewoon jaloers op Duncan :p

Nee ik ben niet jaloers op naaiers, uitmelkers, mensen die zich puberaal opstellen als ze kritiek krijgen en die uitgekotst worden door andere.
SnuggLe
quote:
Originally posted by Remy D
pfff wat een hoop tekst, dat ga ik echt niet lezen. :nervous:

Kan jij lezen dan??? :eek: :eek:
Dj Lex
Mooi stuk idd, ben het er in grote lijnen ook wel mee eens... Hoge bomen vangen veel wind

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland