|
|
| FunkySimon |
| quote: | Oranje polsbandjes voor respect
AMSTERDAM - Iedereen die de behoefte voelt, kan vanaf volgende week 'respect aan iedereen' uitdragen. Door middel van een oranje polsbandje met de tekst Respect2All. Te koop bij onder andere de ABN Amro-bank en verschillende supermarkten en winkels.
De bandjes, vanaf begin volgende week op de markt, kosten 1 euro. Ongeveer 60 cent daarvan gaat naar goede doelen die "respect en tolerantie in Nederland bevorderen".
Een groep bevriende journalisten, cineasten en kunstenaars hadden, net als veel anderen, na de moord op Theo van Gogh het gevoel dat er 'iets' gedaan moest worden. "Een van de ons droeg het gele bandje, dat wielrenner Lance Armstrong in de strijd tegen kanker op de markt bracht. Zo ontsond het idee voor het oranje polsbandje", aldus M. Blaisse, die optreedt als woordvoerder.
Bekende Nederlandse voetballers, volkszangers, rappers, acteurs, entertainers en journalisten zullen het symbool van respect promoten. " Premier Balkenende reageerde erg enthousiast op ons plan. Wij gaan ervan uit dat we het eerste exemplaar aan hem kunnen aanbieden."
|
Eerst gele bandjes en nou oranje bandjes!
Ben bang dat het weer een hype wordt en dat mensen ze niet uit principe gaan dragen.
Zag laatst een gozer al scheldend "K*nker de k*nker" over straat gaan en hij had een geel bandje om, dan denk ik :conf: |
|
|
| Eye-Riz |
| hahahaha, ja, inderdaad... ik lees het nu en denk meteen, 'nee, niet WEER iemand die ergens een slaatje uit probeert te slaan...' |
|
|
| BaRTeZ |
| gister zijn naast de oranje bandjes ook Rode bandjes gepresenteerd, maar ben ff kwijt waar die voor waren. Volgens mij voor minder geweld oid |
|
|
| magrec |
| Dus volgend jaar loopt iedereen met gele, rode, blauwe, groene,oranje en paarse bandjes overstraat??? |
|
|
| FunkySimon |
| quote: | Originally posted by BaRTeZ
gister zijn naast de oranje bandjes ook Rode bandjes gepresenteerd, maar ben ff kwijt waar die voor waren. Volgens mij voor minder geweld oid |
volgens mij zijn dat dezelfde, alleen ze noemen het oranje bandjes terwijl het meer tegen het rode aan ligt!
Vind trouwens wel verdacht dat "maar" 60% naar goeie doelen gaat! wat kost nou zon klote bandje man!
Is weer iemand dik geld aan het verdienen..
De een ze dood, is de ..... |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|