| magrec |
Earth in de melkweg.
Afgelopen vrijdag bestond earth alweer 5 jaar en dat moest natuurlijk gevierd worden. 5 jaar geleden op 5 November 1999 werd er een feest georganiseerd met de naam Earth. Heel toevallig (of juist niet) werd dit feest in de melkweg gehouden. De line up van die avond: Sasha, Sander Kleinenberg en Per. In de afgelopen 5 jaar stonden alle grote progressive dj's wel op de line up. Digweed, Sasha, Chris fortier, James Zabiela, Hernan Cattaneo, Paul van dyk, James Holden, Anthony Pappa, Danny Howells.
5 jaar later staan op de line up:
Area 1: Benoit, Per, Infusion en Kasey Taylor
Area 2: Kareem Raïhani, Rui da Silva en Marcello Castelli
Voor liefhebbers van goede muziek is dit natuurlijk een line up om van te smullen. Diepe tribal in area 2 en pompende progressive in area 1.
Om 23:00 kwamen we aan bij de melkweg. De rij was kort en na het kopen van een lidmaatschap waren we binnen. De grote zaal was nog dicht vanwege een optreden van een onbekende band en ook vanwege de soundcheck van Infusion. In de kleine zaal draaide kareem raïhani. Deze dj had ik nog nooit horen draaien. De nederlandse dj (samen met per de enige nederlandse dj van de avon) bouwde zijn set rustig op met heerlijke duistere plaatjes.
Om 00:30 nam rui da silva het over van Kareem. Rui da silva kent iedereen natuurlijk van touch me. Een grote hit uit 2000 die zelfs op een in search of sunrise compilatie van dj tiesto staat. Zijn set begon goed maar helaas werd het niet zo'n bizarre set als 2 jaar geleden tijdens 2 days of kaos. De samenhang was niet helemaal duidelijk en ook mixtechnisch was het niet perfect. Het was ondertussen goed druk geworden in de kleine zaal en de sfeer was zoals altijd op earth..goed..handen in de lucht joelen, fluiten een heerlijk openminded publiek. Van jong tot oud van rocker tot hiphopper alles liep rond en iedereen kwam maar voor 1 ding. FEEST!
De grote zaal was inmiddels ook opengegaan en om 2:15 werd lang zullen ze leven gedraaid. Balonnen, toeters het feest was compleet :p na dit korte intermezzo was het tijd voor infusion. De 3 mannen uit Australië maakten korte metten met de zaal. Een liveact die noor voorgeprogrammeerd is. De 3 mannen improviseren en proberen daarmee het publiek te bespelen. Bekende plaatjes als do to you in 82 kwamen voorbij. De zaal was helemaal vol en ging goed los. Het optreden duurde een uur maar het laatste half uur ben ik toch maar weer naar rui gegaan die afsloot met touch me. Wat een heerlijke plaat om mee af te sluiten!!
In de grote zaal was het de beurt aan kasey taylor. Deze australische dj schakelde het tempo omhoog en deed wat van hem werd verwacht. Knallen. Absoluut de beste set van de avond. Wat een drive zat er in zijn set. Hier ging het publiek helemaal op los :eyes: echt top. Ik weet niet waar hij zijn plaatjes haalt maar wat een vette platen draaide die man zeg en ik kende er geen één. Om 5:00 nam Per het nogmaals over om zijn feest te kunnen afsluiten en om 5:20 was het toch afgelopen. Een zeer geslaagde avond met veel goede muziek. Leuke mensen en net niet te druk.
op naar de 10 jaar ;)
ps.
Over niet al te lange tijd zullen er interviews met de dj's/publiek worden uitgezonden in een special over earth. Dit zal gebeuren op een internetradiostation. Meer info knal ik hier nog wel neer. |
|
|