return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 
Vrouwen en trance?

ZZandirt
quote:
Originally posted by jp
Vrouwen houden niet meer van trance

echt wel.... alleen met uitgaan merk je dat minder...

wacht maar.... zondag..:D als je de gemiddelden bekijkt....
jp
Letterlijk en figuurlijk alleen maar classics
ZZandirt
ervaren....

ook de dj's
Stephan B
quote:
Originally posted by Esrem

Mijn hoofdvraag is eigenlijk:
Waarom houden zo weinig vrouwen van trance?

Zelf geef ik meestal als verklaring dat trance te lomp is. Alleen ben ik zelf ook vrouw en ik vind mezelf toch niet heel erg lomp:rolleyes: Verder zijn er wel meer vrouwen die van hardcore en dat soort houden. Is t zo dat ze niet voor de middenweg willen gaan, alleen uitersten kiezen? Of hele softe, dansbare muziek zoals R&B of dan maar meteen helemaal lomp en dus hardcore?

Ik begrijp t in ieder geval niet en weet niet of jullie mannen hier, het me kunnen vertellen, aangezien het voor mannen op meer gebieden een probleem is vrouwen te begrijpen:tongue2 Maar, give it a try:)

Ik denk dat het inderdaad waar is dat vrouwen minder op randverschijnselen letten bij muziek. Het moet lekker klinken en ze moeten er op kunnen wiebelen. Welke artiest, label, of subgenre 't is, denk dat de meeste dames het een worst kan wezen. Je kunt het ook misschien aflezen aan het aantal vrouwelijke DJs, wat nog steeds zwaar in de minderheid is tegenover hun mannelijke collega's. Het dancewereldje is eigenlijk van dag 1 al een mannenwereld geweest qua artiesten en dj's denk ik.

Maar waarom is Trance minder populair bij vrouwen? Nou ik denk dat vrouwen erg graag vocalen in muziek horen. Ze willen naast al dat electronische ook nog iets natuurlijks horen, denk ik. Een mooie gedachte eigenlijk. En aangezien er in R&B en House over het algemeen gezien meer vocale tracks zijn dan bij Trance en Progressive lijkt me dat een argument. Verder zou t ook kunnen komen omdat trance een beetje 'middle of the road' is. T is niet soft, t is niet hard. Misschien willen vrouwen juist wel uitersten in hun muzieksmaak.

Trance is steeds meer een evenementengenre geworden. Het wordt nog wel gedraaid in clubs, maar voor het merendeel gebeurd het op de evenementen. De meeste clubavonden zijn toch wel house georienteerd denk ik. En ik denk dat vrouwen liever in clubs uitgaan dan naar grote evenementen. Vraag me niet waarom, misschien de intiemere sfeer, het meer huiselijke, het meer ons-kent-ons gevoel, het minder makkelijk kwijtraken van de vriendinnenclique.

Zoiets?...
New Wave
quote:
Originally posted by Stephan B

Zoiets?...

Nee, niet echt nee......

:p

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland