|
|
| Loraine |
| quote: | Originally posted by New Wave
Neu dat zijn pijnstillers waar ik nu onder invloed van ben. :p |
Diclofenacnatrium: twee keer de woordwaarde ? :toothless
Klinkt natuurlijk veel boeiender dan de merknaam "Voltaren" :tongue2
Nou ja..."onder invloed"...zo heftig is Voltaren dus als pijnstiller zeker niet heur (sprak de zustert). |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by Loraine
Diclofenacnatrium: twee keer de woordwaarde ? :toothless
Klinkt natuurlijk veel boeiender dan de merknaam "Voltaren" :tongue2
Nou ja..."onder invloed"...zo heftig is Voltaren dus als pijnstiller zeker niet heur (sprak de zustert). |
Ben ik nog wel onder invloed van :o En dat Voltaren staat er niet op dus het was zeker niet om het boeiender te maken heur :o (sprak de patient) |
|
|
| ZZandirt |
Diclofenac is de handelsnaam van de werkzame stof. sinds een poosje (vorig jaar geloof ik) is de wet veranderd. dat resulteerde erin dat duren merken buitenspel gezet werden, omdat apothekers de bonussen (en die zijn aanzienlijk) moesten gaan melden en inleveren. nu is het dus goedkoper geworden voor hen om gewoon het goedkoopste merk in te kopen. jammer voor de apotheker... goed voor de gezondheidszorg. dit scheelt miljoenen euro's per jaar. (ein-de-lijk!!)
tis een hele simpele pijnstiller. je gaat er alleen scheten van laten.
:wtf:
vraagje aan nurse loraine: spuiten ze dat spul ook (in het zkh... geen junkiegerelateerde opmerkingen :D)? ik ken het ergens van. (dat betekent dat ik het wel eens gehad moet hebben. heb alleen nog nooit een pijnstiller in tabletvorm gekregen.
wel spuiten en poeders als morfine (dat wil je niet!!) en Tramadol.
ziekenfondshigh noemen ze dat. (dat tramadol is icm wodka wel een lekkere partydrug, voor diegenen die sterk in hun schoenen staan :D) |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by ZZandirt
tis een hele simpele pijnstiller. je gaat er alleen scheten van laten.
|
Mwjha deze die ik kreeg waren voor paarden. Maar nu heb ik Ibuprofen. Is nog lichter.........aangezien de pijn al niet echt minder werdt. We zullen zien, mag ook niet veel meer PC-en want dat i sniet goed voor d ehersenschudding. Donderdag heerlijk naar de fisio. Ik moest me zwemspullen meenemen dus het wordt gezellig. |
|
|
| Loraine |
| quote: | Originally posted by ZZandirt
....lang verhaal... |
Scheten ? Erger nog: het is slecht voor je maag(slijmvlies), dus bij langdurig gebruik ff Pantoprazol (maagbeschermer) erbij slikken!:o
Goed je huiswerk gedaan, Dr. Dirt ! En ja, Diclo kan ook per infuus toegediend worden. Al wordt op de meeste (low care) afdelingen bij voorkeur andere pijnstilling toegediend/verstrekt bij een hoge pijnscore (Opioïden dus als tramadol, piritramide, morfine en methadon).
En op High en Special Care afdelingen (IC, OK, uitslaapkamer etc etc) geven we patiënten we nog véél leukere 'KRUIDEN' hoor :happy2:
En ja Tramal icm alco (maar ook icm Red Bull) is WREED... :toothless
Als je wilt weten wat je slikt (Medicijnen, geen partydrugs uiteraard)
Farmacotherapeutisch Kompas |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|