|
|
| Ding Chavez |
| quote: | Originally posted by Jappio
volgens mij hebben wij geen kolonien in marokko gehad hoor. T probleem van die gasten die hierzo zitten is dat Marokko in de jaren 50 en 60 heeft besloten om vooral de opstandige berbers hierheen te sturen. Die gasten spoorden al niet in eigen land en zullen dat dus zeker niet in nederland doen. |
Uuuhmm, volgens mij waren er in de jaren 60-70 weinig tot geen problemen met allochtonen hoor. Je kan vraagtekens zetten bij de manier waarop ze hun kinderen opvoeden (het enorm vrijlaten van de zonen). Het zijn volgens mij ook eerder de kinderen-van waar tegenwoordig zoveel problemen mee zijn. |
|
|
| Jappio |
| quote: | Originally posted by Ding Chavez
Uuuhmm, volgens mij waren er in de jaren 60-70 weinig tot geen problemen met allochtonen hoor. Je kan vraagtekens zetten bij de manier waarop ze hun kinderen opvoeden (het enorm vrijlaten van de zonen). Het zijn volgens mij ook eerder de kinderen-van waar tegenwoordig zoveel problemen mee zijn. |
Niet zo gek als je bedenkt dat deze populatie sindsdien enorm is gegroeid.
[edit]
en zoals naar sociaal onderzoek in 1998 van veldheer:
Tot het einde van de jaren tachtig werden verschillen in criminaliteit tussen etnische groepen
nauwelijks onderzocht en nog steeds zijn er weinig landelijke gegevens beschikbaar. Uit een
onderzoek van Junger uit 1990 bleek dat vooral Marokkaanse jongeren vaak met de politie in
aanraking kwamen. Resultaten van lokaal onderzoek bevestigden dit. Uit registraties van de
politie in de vier grote steden bleek dat onder minderjarige daders Marokkaanse en Antilliaanse
jongeren sterk vertegenwoordigd waren, met name in de leeftijd 12-17 jaar. Uit de
jeugdmonitor Utrecht komt naar voren, dat hoe jonger de daders en hoe zwaarder/frequenter zij
delicten plegen, het aandeel van Marokkanen hoger is (Jeugdmonitor Utrecht 1997: 4).
Wellicht dat deze gegeven gewoon niet bekend waren? |
|
|
| SnuggLe |
Nou Ding, ik snap je punt, maar Mindphaser heeft ook wel een klein puntje. Wederzijds begrip gaat uit van twee kanten, het is niet voor niets wederzijds. Maar ik woon in een buurt waar 99% van de bevolking allochtoon is, en op heel veel begrip kan ik daar niet rekenen hoor. Mijn vriendin al helemaal niet als ze daar alleen over straat loopt.
Ik probeer me in die mensen te verdiepen (heb zelfs ‘Turks voor beginners’ thuis…. Salam Saleikoem, akkardasch!). De kapper vond het eerst supervaag dat ik daar binnenkwam, nu ben ik een ‘bekende’. Het is nu rammadan en je kan zien dat je dan veel meer geaccepteerd wordt en ze een stuk opener staan. Moet toch eens wat meer verdiepen daarin, maar het is een zeer gesloten gemeenschap.
Mooi voorbeeld: onder ons zit een turks koffiehuis. Onze stoppen waren doorgeslagen... geen stoppen meer. Dus daar naar binnen met zijn drieen. Echt, 100 paar ogen keken ons met open mond aan. Heel apart...heel apart. Duurde ook even voordat we met handen en voeten hadden duidelijk gemaakt wat we wilden.
Het is gewoon onwetendheid. Onbekend maakt onbemind. Ignorance is bliss…en daardoor wordt er veel gegeneraliseerd. Ook van hun kant; ze mogen best wel integreren en de taal leren (iets wat radicale imams juist niet willen).
Maar goed, het raakt zo offtopic. |
|
|
| Ding Chavez |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Nou Ding, ik snap je punt, maar Mindphaser heeft ook wel een klein puntje. Wederzijds begrip gaat uit van twee kanten, het is niet voor niets wederzijds. Maar ik woon in een buurt waar 99% van de bevolking allochtoon is, en op heel veel begrip kan ik daar niet rekenen hoor. Mijn vriendin al helemaal niet als ze daar alleen over straat loopt.
Het is gewoon onwetendheid. Onbekend maakt onbemind. Ignorance is bliss…en daardoor wordt er veel gegeneraliseerd. Ook van hun kant; ze mogen best wel integreren en de taal leren (iets wat radicale imams juist niet willen). |
Helemaal mee eens, het moet idd van twee kanten komen. Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat autochtonen vaak roepen ze zich geintimideerd voelen, terwijl dat voor allochtonen waarschijnlijk precies hetzelfde geldt.
en zoals naar sociaal onderzoek in 1998 van veldheer:
Tot het einde van de jaren tachtig werden verschillen in criminaliteit tussen etnische groepen
nauwelijks onderzocht en nog steeds zijn er weinig landelijke gegevens beschikbaar. Uit een
onderzoek van Junger uit 1990 bleek dat vooral Marokkaanse jongeren vaak met de politie in
aanraking kwamen. Resultaten van lokaal onderzoek bevestigden dit. Uit registraties van de
politie in de vier grote steden bleek dat onder minderjarige daders Marokkaanse en Antilliaanse
jongeren sterk vertegenwoordigd waren, met name in de leeftijd 12-17 jaar. Uit de
jeugdmonitor Utrecht komt naar voren, dat hoe jonger de daders en hoe zwaarder/frequenter zij
delicten plegen, het aandeel van Marokkanen hoger is (Jeugdmonitor Utrecht 1997: 4).
Wellicht dat deze gegeven gewoon niet bekend waren? |
Zoals ik al zei, als je het mij vraagt heeft dat voor een groot deel met de opvoeding in die cultuur te maken dat jongens ongelooflijk vrij gelaten worden.
En gegevens dat Marokko alleen randfiguren deze kant op stuurden (als ze ze al "stuurden") zijn volgens mij ook niet bekend. |
|
|
| Magicbas |
volgens mij hebben wij geen kolonien in marokko gehad hoor. T probleem van die gasten die hierzo zitten is dat Marokko in de jaren 50 en 60 heeft besloten om vooral de opstandige berbers hierheen te sturen. Die gasten spoorden al niet in eigen land en zullen dat dus zeker niet in nederland doen. |
Was het niet zo dat juist nederland die berbers hierheen haalde om al het vuile werk te doen wat wij nl'ers te vernederend vinden? |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|