|
|
| MaGiK54 |
| quote: | Originally posted by magrec
Ach dit heeft ook geen zin...kansloos... |
Site is inmiddels ook offline gegaan, vanwege "onderhoud". |
|
|
| Mindphaser |
Misschien ga ook ik nou weer wat ver maar even zoals ik de dingen zie:
In veel continenten zijn bepaalde groeperingen gewoon gediscrimineerd, misschien een goed voorbeeld is hoe de "zwarte" bevolking is behandeld in Amerika, voor mijn gevoel is dat de grootste reden voor de haat die deze bevolkingsgroep nu uit naar de Amerikanen.
Maar waarom heb ik toch het gevoel dat het meerendeel van de mensen van "buitenaf" de Nederlanders toch zo haten?
Het gaat niet alleen om een bepaalde groep, er wonen hier zoveel verschillende mensen van verschillende komaf.
Waarom haten deze mensen "nederlanders" zo?
In mijn ogen is Nederland een vrij gul land wat misschien de laatste jaren strenger is geworden maar de jaren hiervoor altijd met open armen heeft klaar gestaan voor de meeste mensen.
Nou ben ik niet iemand die in "de grote stad" woont maar ik ben wel iemand die de actualiteiten op de voet volgt en ik begin zo lamgzamerhand (even lostaande van deze moord) echt het gevoel te krijgen dat bepaalde groepen zich in een bepaald hoekje gestopt willen krijgen, het hoekje van "slachtoffer" zijnde.
Ondertussen spreken de cijfers voor zich en als ik die moet geloven dan is er meer criminaliteit onder groepen van andere nationaliteiten als de nederlandse.
Even heel belangrijk:
Ik heb totaal niks tegen mensen met een andere "komaf"
Ik ben zelfs zeer geinteresseerd in deze mensen, ben zelf iemand die meer links/sociaal aangelegd is.
Maar ik heb zo wel het gevoel dat bepaalde groepen nederlanders aan het uitdagen zijn, als je gaat moorden zoals vanmorgen dan roep je gewoon dingen op je af.
Ik kan alleen maar hopen dat dit niet zo door gaat.
Als het wel zo door gaat dan zullen er zeker weten een hoop van die racisten zich gaan groeperen en heb je binnen de kortste keren een "oorlogje"
Trouwens, misschien even een hele kortzichtige uitspraak:
Mensen van een andere nationaliteit die zich hier gaan vestigen zouden zich eerst moeten verdiepen in de nederlandse cultuur en waarden en normen.
Als dan iemand zoals Theo van Gogh naar buiten brengt dat het doen en laten van veel groepen in "nederlandse" ogen niet normaal is dan kun je beter gewoon ergens anders gaan wonen in plaats van mensen maar kapot te schieten en de waarden en normen van jou eigen geloof hier te implanteren. |
|
|
| Chicane |
| Nederlanders zijn kolonisten, wij hebben minderheden lang geleden ook ontzettend hard uitgebuit. Niet dat wij de slechtste waren, we gaven ze ook industrie spoorwegen en bescherming, maar dat weegt niet op tegen wat wij uit onze kolonien hebben uitgemelkt. |
|
|
| Jappio |
| quote: | Originally posted by Chicane
Nederlanders zijn kolonisten, wij hebben minderheden lang geleden ook ontzettend hard uitgebuit. Niet dat wij de slechtste waren, we gaven ze ook industrie spoorwegen en bescherming, maar dat weegt niet op tegen wat wij uit onze kolonien hebben uitgemelkt. |
volgens mij hebben wij geen kolonien in marokko gehad hoor. T probleem van die gasten die hierzo zitten is dat Marokko in de jaren 50 en 60 heeft besloten om vooral de opstandige berbers hierheen te sturen. Die gasten spoorden al niet in eigen land en zullen dat dus zeker niet in nederland doen. |
|
|
| Ding Chavez |
| quote: | Originally posted by Mindphaser
In veel continenten zijn bepaalde groeperingen gewoon gediscrimineerd, misschien een goed voorbeeld is hoe de "zwarte" bevolking is behandeld in Amerika, voor mijn gevoel is dat de grootste reden voor de haat die deze bevolkingsgroep nu uit naar de Amerikanen. |
Haat de "zwarte" bevolkingsgroep Amerika? Over generaliseren gesproken...
Maar waarom heb ik toch het gevoel dat het meerendeel van de mensen van "buitenaf" de Nederlanders toch zo haten?
Het gaat niet alleen om een bepaalde groep, er wonen hier zoveel verschillende mensen van verschillende komaf.
Waarom haten deze mensen "nederlanders" zo? |
Je beweert nu dat het meerendeel van de allochtonen de autochtone bevolking hier haat? Kom je binnenkort met een voorstel voor de "War on Immigrants"???
Nou ben ik niet iemand die in "de grote stad" woont maar ik ben wel iemand die de actualiteiten op de voet volgt en ik begin zo lamgzamerhand (even lostaande van deze moord) echt het gevoel te krijgen dat bepaalde groepen zich in een bepaald hoekje gestopt willen krijgen, het hoekje van "slachtoffer" zijnde. |
Misschien zou je je er dan nog wat meer in moeten verdiepen, in plaats van maar op de "actualiteiten" af te gaan. Als meer mensen zoals jij denken, dan zou je je toch ook geintimideerd gaan voelen als ze beweren dat jij hen haat?
Ik ben zelfs zeer geinteresseerd in deze mensen, ben zelf iemand die meer links/sociaal aangelegd is. |
Geinteresseerd in ze buiten wat je uit de "actualiteiten" haalt. Als je echt interesse toont kun je weleens een heel ander beeld van "deze mensen" krijgen.
Maar ik heb zo wel het gevoel dat bepaalde groepen nederlanders aan het uitdagen zijn, als je gaat moorden zoals vanmorgen dan roep je gewoon dingen op je af. |
Zoals het er nu naar uitziet was het 1 persoon die de trekker overhaalde en niet een bepaalde groep. Maar misschien krijg je nog gelijk :rolleyes:
Trouwens, misschien even een hele kortzichtige uitspraak:
Mensen van een andere nationaliteit die zich hier gaan vestigen zouden zich eerst moeten verdiepen in de nederlandse cultuur en waarden en normen. |
Zoals ik al zei, het helpt ook als je je zelf wat meer verdiept in hen. Dat zou nog weleens kunnen bijdragen aan een beetje wederzijds begrip... |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|