|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by Optimus
Vrijheid van meningsuiting en democratie zijn twee verschillende dingen. De moord op Van Gogh is geen bedreiging voor Nederland als staat zijnde, noch heeft het invloed op de staatsvorm, dus heeft het weinig te maken met democratie. Vrijheid van meningsuiting is een ander verhaal. |
Vrijheid van meningsuiting is een democratisch grondrecht.
In een democratie mag je zeggen wat je denkt, je mening uiten. Als je de mening van iemand niet aanstaat kan je dat zeggen, of als je denkt dat hij/zij mensen discrimineert (wat mensen maybe van van Gogh denken) dan kan je daar legitieme middelen voor aanwendden. Dat gebeurt hier blijkbaar niet.
Klopt, maybe is de link niet duidelijk zo, vrijheid van meningsuiting daar gaat het meer om ja, dat is belangrijker.
Maar geen bedreiging voor de NL als staat? Ik vind het toch behoorlijk heftig, de 2e keer binnen een aantal jaren dat iemand om zijn mening, die maybe een beetje afwijkt, wordt vermoord. Als dat de trend is dat je niet meer mag/kan zeggen wat je denkt, vind ik dat een behoorlijke bedreiging voor alles waar de Nederlandse staat voor staat hoor..... Maarja, wie ben ik. |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by dj_spare
dat moet je aan het journaal vragen... die zeiden het... ik quote alleen maar ;) |
Jep:
| quote: | | De NOS meldt dat Theo een mes met een pamflet met Islamitische teksten in zijn buik gekregen heeft.. |
Nou dit wordt weer 'lachen', alle rellen die nu weer gaan ontstaan als dit waar is.......Pfffff :rolleyes: Generaliseringen tot en met. |
|
|
| magrec |
| Ach dit heeft ook geen zin...kansloos... |
|
|
| MaGiK54 |
| God ik ga me steeds minder plezierig voelen in dit land. Ben benieuwd naar het hoe/wat/waarom. Mag hopen voor de islamitische wereld in Nederland dat het geen moslim is die hem vermoord heeft, want dat zou deze bevolkingsgroep niet populairder maken onder de Nederlandse bevolking. (deze opmerking is van mijn kant zeker niet discriminerend bedoeld, baseer me op oa gevoelens van Moslims die vrezen dat het een moslim is geweest en dat ze daardoor allemaal hierop aangekeken gaan worden). |
|
|
| TranceZoner |
:whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip:
Zie het net allemaal op het journaal, en ik vind het ronduit kut.
Je mag blijkbaar geen eigen mening meer hebben en dat is niet overdreven, want waarschijnlijk is zijn radicale mening over de Islam hem fataal geworden. Het heeft in ieder geval ook met die film 'Submission' te maken die hij samen met Ayaan Hirsi Ali produceerde denk ik.
Ik vind het echt jammer...
EDIT: ik lees net die quote van Magrec, dit is toch gewoon ongelooflijk????????
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|